آزادی 26 اسیر از دست جبهه النصره + فیلم

شنبه 27 تير 1394 - 15:04

لاذقیه (العالم) – ارتش سوریه 26 تن از اهالی شهرک اشتبرق در حومه ادلب را که جبهه النصره بعد از حمله به این شهر آنان را ربوده و به شدت شکنجه کرده بود نجات دادند.

خبرنگار شبکه العالم از لاذقیه گزارش داد، بعد از مذاکرات افسران ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی با تروریست ها 26 شهروند شهرک اشتبرق در حومه ادلب را که در اسارت جبهه النصره بود آزاد کردند.
یکی از مردان آزاد شده در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت که یکی از تروریست ها به نام ابومصعب العراقی آنها را شکنجه می کرد و مجوس و کافر صدایشان می زد.

وی تأکید کرد که زنان را به کنیزی گرفته بودند و به آنها نان کپک زده می خوراندند.
یکی از زنان نیز گفت که تروریست ها بعد از اسیر کردنشان آنها را به روستای جفتلیک و سپس به منطقه الزمبقی و زندان حارم منتقل کردند.
افراد آزاد شده درباره شرایط اسارت خود گفتند که ساده ترین حقوق انسانی از آنها دریغ شده و تحت شکنجه قرار گرفته اند و زنان و کودکان نیز بدون در نظر گرفتن شرایط ویژه شان به طور مستمر در بازداشت به سر برده اند.
آنها خاطرنشان کردند که حتی بیماران و سالمندان نیز از امکانات بهداشتی و دارویی بی بهره بودند.
یکی دیگر از زنان گفت که تروریست ها آنها را دو ماه و نیم در زندان حارم نگه داشتند و پسر این زن هنگام خروج از زمین هایشان بر اثر برخورد ترکش یکی از چشمهایش را از دست داده است.
اهالی از وجود دهها نفر دیگر از شهروندان اشتبرق در اسارت تروریست ها خبر می دهند که در زندان حارم در نزدیکی مرزهای ترکیه هستند.
آنها از سازمان های بین المللی می خواهند که برای پایان دادن به رنج این اسیران اقدام فوری انجام دهند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها