بیست هزار مزدور پاکستانی برای سرکوب بحرینی ها!

بیست هزار مزدور پاکستانی برای سرکوب بحرینی ها!
سه شنبه 30 تير 1394 - 17:14

العالم - مستشار سفارت پاکستان در منامه، تعداد پاکستانی های را که در وزارت کشور بحرین کار می کنند، بیست هزار نفر اعلام کرد.‌

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " مقصود لادیر جاه" مستشار سفارت پاکستان در منامه در گفتگو با روزنامه بحرینی " الوسط " گفت تعداد پاکستانی های مقیم بحرین به صد هزار نفر می رسد که اکثر آنان یعنی حدود 60 درصد، در بخش های ساختمانی و یا به عنوان راننده کار می کنند؛ این درحالیست که حدود بیست درصد از مجموع پاکستانی ها در بحرین به عنوان ماموران امنیتی در وزارت کشور و برخی دیگر از وزارت خانه های بحرین کار می کنند، اما در بخش های دولتی دیگر نیستند.

وی افزود که پاکستان بعد از هند و بنگلادش، از لحاظ تعداد کارگران مقیم دربحرین در رتبه سوم قرار دارد ؛ این درحالیست که این کشور چند سال پیش رتبه اول را داشت.

لادیرجاه درباره روابط میان بحرین و پاکستان گفت که بعد از سفر شاه بحرین به پاکستان یخ روابط دو کشور آب شد، به ویژه اینکه توافقهای زیادی میان دوطرف در زمینه های امنیتی، اقتصادی یا فرهنگی امضا شد.

سرکوب مخالفان و تظاهرکنندگان بحرینی توسط مزدوران خارجی از سیاست های مهم رژیم آل خلیفه طی چهار سال گذشته به شمار می آید.

این رژیم در کنار بهره گیری از نظامیان سعودی و اماراتی در سرکوب تظاهرات مردمی که از سال 2011 در بحرین آغاز شده است ، مزدورانی از برخی کشورهای آسیایی برای تقویت نیروهای امنیتی ، اطلاعاتی و پلیس خود به کار گرفته است.

اعطای تابعیت بحرینی، یکی از سیاست های تشویقی رژیم آل خلیفه برای جذب مزدوران خارجی درسالهای گذشته بوده است.

این درحالیست که بسیاری از بحرینی های مبارز در اقدامی کم سابقه توسط رژیم آل خلیفه لغو تابعیت شده اند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موج اعتراضات مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

رژیم آل خلیفه با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند. 

پربیننده ترین خبرها