محروم شدن از بورسیه تحصیلی به خاطر شیعه بودن

محروم شدن از بورسیه تحصیلی به خاطر شیعه بودن
شنبه 3 مرداد 1394 - 10:21

فاطمه دختر بحرینی سه سال خود را در خانه حبس کرده بود تا بتواند معدل لازم برای کسب بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی را به دست آورد. اما حق او با وجود کسب معدل 99 درصد به خاطر شیعه بودن به دختری دیگری با معدل 90 درصد واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فاطمه از کودکی آرزو داشت در رشته پزشکی تحصیل کند و پس از بیمار شدن پدرش بر تحقق بخشیدن به این آرزوی خود بیش از پیش پافشاری کرد.
فاطمه محمد علی دوره راهنمایی را با معدل 5/99 درصد پشت سر گذاشت و در تمام بحرین در رتبه هشتم قرار گرفت و فاطمه همچنان افتخارآفرین باقی ماند تا آنکه در سال جاری از دبیرستان با معدل 99 درصد فارغ التحصیل شد.
در روز اعلام توزیع بورسیه ها فاطمه نفس را در سینه حبس کرده بود اما هیچگاه تصور نمی کرد ظلم و ستمی که طی 5 سال گذشته از زمان شروع انقلاب 14 فوریه دانش آموزان و دانشجویان شیعه دختر و پسر بحرین را در برگرفته شامل او نیز بشود. او بیهوده تصور می کرد که برتری آشکارش می تواند به وی در برابر ظلم و ستم مصوونیت ببخشد. او هیچگاه انتظار نداشت رژیم به او نزدیک شده و چنین ظلمی علیه وی روا بدارد حتی اگر در نتیجه چنین ظلمی یک لکه ننگ ابدی را به جان بخرد.
سایت منامه پست نوشت: فاطمه طی دو سال گذشته به دلیل بیماری پدرش و سفر او به همراه پدرش به خارج از کشور برای معالجه شرایط سختی را پشت سر گذاشت. این موضوع بر روحیه و نمره هایش تاثیر منفی گذاشت اما او توانست شرایط سخت را درهم بشکند و با رتبه افتخار فارغ التحصیل شد.
سالها سپری شد تا آنکه وزارت آموزش و پرورش بر همه چیز مسلط شد و آن روز فرارسید تا از فاطمه همانند افرادی که قبل از وی قرار داشتند و افرادی که پس از وی خواهند آمد، انتقام بگیرد آنهم تنها به خاطر اینکه وی به طایفه ای تعلق دارد که این حکومت آن را دشمن خود می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها