دو قطری حامی تروریسم در فهرست تحریم امریکا

دو قطری حامی تروریسم در فهرست تحریم امریکا
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394 - 13:42

العالم - وزارت خزانه داری امریکا دو قطری را به اتهام حمایت مالی از القاعده و گروه تروریستی جبهه النصره در فهرست تحریم خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، امریکا " سعد بن سعد محمد الشریان الکعبی" و "عبداللطیف بن عبدالله صالح محمد الکواری " تبعه قطر را به اتهام حمایت مالی از تروریسم تحریم کرد.

یک مقام مسئول امریکایی این اقدام را برای جلوگیری از حمایت مالی از تروریسم مهم توصیف کرد و گفت: "ما تمام توان خود را بر مبارزه با گروه تروریستی داعش متمرکز کرده ایم؛ لذا از مقابله با حامیان مالی القاعده یا هر گروه تروریستی دیگری غافل نیستیم."

این مسئول عالیرتبه که خواست نامش فاش نشود در تماس با تعدادی از روزنامه نگاران گفت: ما به هیچ گروه تروریستی اجازه نمی دهیم که از هیچ کجای جهان حمایت مالی جذب کنند.

وی افزود: "همکاری با قطر بهتر شده است و ما از این موضوع خوشحالیم اما هنوزجا برای بهتر شدن هست".

وزارت خزانه داری امریکا، الکواری و الکعبی را متهم به حمایت از افراطیونی کرده است که در عملیات تروریستی در سوریه و پاکستان و سودان دست داشته اند.

این وزارتخانه تأکید کرد که علاوه بر بلوکه شدن تمام داراییهای این دو نفر در امریکا، هموطنان خود را از هر گونه معامله تجاری با این دو نفر منع کرده است.

طی چند سال گذشته  گروههای تروریستی "جبهه النصره" و "القاعده" از سیستم مالی بین المللی بسیار پیچیده ای برای تأمین حمایت مالی از تروریستهای وابسته به خود در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان استفاده کرده اند.

وزارت خزانه داری امریکا با صدور بیانیه گفت که مجازات الکعبی و الکواری در چارچوب عملیات حمله به منابع مالی مورد استفاده تروریستهای النصره و القاعده در منطقه انجام شده است.

آدام ژوبین، معاون امور مبارزه با تروریسم و جاسوسی مالی این وزارتخانه نیزدرگفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "وزارت خزانه داری امریکا خود را ملزم می داند که از هر نوع سیستم اطلاعاتی و تجسسی واختیارات مالی خود برای شناسایی و توقف منابع حمایت مالی از گروههای تروریستی استفاده کند."

وزارت خزانه داری امریکا فاش کرده بود که الکعبی در جمع آوری کمکهای مالی برای تأمین اسلحه و مواد غذایی مورد نیاز جبهه النصره در اوایل سال 2014 دست داشته است. همزمان الکعبی درخواستی را از یکی از مسئولین گروههای تروریستی دریافت کرد که از وی خواسته است واسطه عملیات دریافت "فدیه" در ازای آزادی گروگانهای جبهه النصره باشد. وی در سال 2013 با حامد حمد حامد العلی که به دلیل ارتباطاتش با جبهه النصره توسط امریکا و سازمان ملل شناسایی شده، همکاری می کرده است. 

وزارت خزانه داری امریکا همچنین تصریح کرد که مقام های قطری یک شبکه ارتباطات اجتماعی الکترونیکی را که الکعبی برای جمع آوری کمک مالی برای النصره راه اندازی کرده بود توقیف کرده اند. 

همکاری الکواری با مصطفی حجی محمد خان معروف به حسن الغل وابسته به سازمان القاعده و ابراهیم عیسی حجی محمد البکر مرتبط با القاعده و حامی آن در پاکستان، ثابت شده است.

پربیننده ترین خبرها