عضو دفتر سياسي جنبش امل لبنان:

سخنراني اوباما مداخله در امور داخلي سوريه بود

سخنراني اوباما مداخله در امور داخلي سوريه بود
جمعه 30 ارديبهشت 1390 - 14:54

عضو دفتر سياسي جنبش امل لبنان تاکيد کرد: سخنراني اخير "باراک اوباما" رئيس جمهور آمريکا مداخله در امور داخلي سوريه بود.

"حسن قبلان" در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: ارتش، ملت و رهبري سوريه بحران اخير را پشت سرگذاشتند و بهانه را از دست همه کساني که تلاش مي کردند؛ فتنه در سوريه را مديريت کنند؛ گرفتند.

وي افزود: درپي اين امر اوباما براي تحريک بيشتر فتنه گران و ارسال پيام هايي که هيچ ارتباطي با اصلاحات، دموکراسي و حقوق بشر نداشت؛ در امور داخلي سوريه مداخله کرد.

قبلان گفت: اوباما درباره پرونده فلسطين حرف هاي تکراري زد؛ همان حرف هايي که از زمان امضاي توافقنامه سازش "اسلو" تاکنون مي شنويم و هيچ تغييري در مواضع آمريکا در اين زمينه صورت نگرفته است.

وي افزود: رئيس جمهور آمريکا خواستار تشکيل کشور خلع سلاح شده فلسطين در محدوده مرزهاي 1967 همراه با تبادل زمين و به تعويق انداختن پرونده هاي آوارگان فلسطيني و شهر اشغالي قدس شد تا فلسطيني ها در ماه سپتامبر 2011 به سازمان ملل متحد رجوع نکنند و از کشورهاي جهان نخواهند تا کشور مستقل فلسطين را به رسميت بشناسند.

عضو دفتر سياسي جنبش امل لبنان گفت: اوباما به خوبي مي داند که ملتهاي عربي و اسلامي از آمريکا الگو نمي گيرند.

وي افزود: منطقه ما ذخيره بزرگي از ميراث فرهنگي، تمدن و تجارب انساني دارد که باعث مي شود تا آينده اجتماعي و سياسي خود را بر اساس هويت خود و نه بر اساس آنچه غرب و بخصوص آمريکا ديکته مي کنند؛ ترسيم کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها