تازه ترین خبرها از تحولات یمن + فیلم

پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 14:09

یمن (العالم) – نیروهای مشترک یمنی پس از درگیری شدید با مزدوران عربستان سعودی و تروریست های القاعده در استانهای تعز و أب و ذمار بر شماری از شهرها و شهرک ها تسلط یافتند.

پیتر ماوریر رییس کمیته صلیب سرخ جهانی اوضاع انسانی یمن را فاجعه آمیز توصیف کرد.
ماوریر تاکید کرد: محاصره یمن تاثیر فاجعه آمیزی بر وضعیت بهداشتی و زندگی روزمره یمنی ها گذاشته است.
از سوی دیگر بر اساس آخرین تحولات شکل گرفته در یمن، ارتش و کمیته های مردمی این کشور توانستند پس از یک نبرد شدید با عناصر القاعده و مزدوران سعودی بر منطقه عتمه در استان ذمار کنترل یابند و در نتیجه آن دهها تن از عناصر مزدور و تروریست کشته شدند و سایر عناصر نیز پا به فرار گذاشتند.
نیروهای یمنی همچنین تعدادی از مواضع مشرف بر منطقه مشرعه و حدنان در استان تعز را آزاد کردند.
یکی از رزمندگان نیروهای مشترک یمن گفت : ارتش و کمیته های مردمی هم اکنون در فاصله چند متری حدران قرار دارند تا به محاصره برادران یمنی خود پایان داده و منطقه را از لوث وجود عناصر مسلح پاکسازی کنند.
ارتش یمن در استان أب موفق شد منطقه القفز را از چنگال دشمن نجات دهد و با آزاد کردن اداره پلیس و ساختمان شورای محلی به نبرد خود برای تامین امنیت در تمام منطقه ادامه می دهد. ارتش همچنین پس از درگیر شدن با عناصر دشمن در منطقه المشنه مشرف بر شهر أب شماری از آنان را از پا درآوردند.
منابع یمنی همچنین از به شهادت رسیدن چهار شهروند یمنی و زخمی شدن تعدادی از مردم در حمله جنگنده های سعودی به خانه یکی از شهروندان و یک مرکز تجاری در منطقه الراهده در استان تعز خبر دادند.
در استان صعده نیز سه شهروند یمنی از جمله دو کودک در اثر بمباران مناطق پراکنده در دو منطقه رازح و کتاف توسط جنگنده های متجاوز سعودی به شهادت رسیدند.
پیتر ماوریر رییس کمیته صلیب سرخ جهانی خواستار یافتن یک راه حل سیاسی فوری برای پایان دادن به بحران انسانی در یمن شد .
ماوریر در پایان سفر سه روزه خود به یمن با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: اوضاع این کشور بطور روزافزون رو به وخامت گذاشته است زیرا در این کشور نمی توان دارو وارد کرد و یمن با کمبود سوخت روبرو است و برای واردات کالا به این کشور محدودیت هایی تحمیل شده است که تاثیر فاجعه آمیزی بر وضعیت بهداشت در این کشور به همراه داشته است. مراکز بهداشتی و پزشکی به شدت آُسیب دیده اند و رسیدن به بیمارستانها با خطرات بسیاری همراه شده است.
در همین راستا آمار وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد که شمار مدرسه های ویران شده از آغاز جنگ در ماه مارس گذشته تا کنون به 995 باب مدرسه رسیده است.

 

پربیننده ترین خبرها