نبیل رجب: حاکمیت مسوول خشونت در بحرین است

نبیل رجب: حاکمیت مسوول خشونت در بحرین است
يکشنبه 25 مرداد 1394 - 13:58

رییس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که رویکردهای امنیتی حکومت بحرین و سرکوب ملت عامل اصلی به خشونت کشیده شدن تحرک مردم بحرین است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نبیل رجب خاطرنشان کرد، گزینه امنیتی که حاکمیت در بحرین به عنوان تنها گزینه حل و فصل در پیش گرفته، شکست خورده است و از ابتدا نیز گزینه غلطی بود و سبب تشدید و وخامت حوادث امنیتی شد.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین گفت: این گزینه غلط شکاف بزرگی بین حاکمیت و جامعه ایجاد کرد، به گونه ای که حل و فصل آن پیچیده تر از گذشته شده است و حکومت به جای اینکه راه حلی برای بحران کشور بیابد، سبب افزایش خشونت شد.

وی در صفحه تویتر خود نوشت: ایجاد فضای اختناق برای جلوگیری از طرح خواسته های مردم به شکل مسالمت آمیز، آنها را به تندروی و خشونت می کشاند به ویژه اینکه اگر چشم انداز حل وفصل برای مردم بسته شود.
نبیل رجب از حاکمیت خواست با شجاعت با واقعیت ها روبرو شود و قبول کند که رفتارش عامل اصلی کشیده شدن مردم به گزینه های خشونت است و آن زمانی بود که حکومت مردم را از اعتراض به ظلم ها و ستم ها به صورت مسالمت آمیز بازداشت و به رویکرد سرکوب روی آورد.
نبیل رجب افزود: گروه های حقوقی، مدنی و سیاسی آماده همکاری با حاکمیت برای متوقف کردن این رویکرد هستند، به شرطی که حاکمیت زمینه آزادی برگزاری تجمع های مسالمت آمیز و بیان دیدگاه ها را به صورت متمدنانه برای شهروندان فراهم کند امری که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و برخورد پلیسی و امنیتی با مردم را متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها