بروکراسی عجیب داعش در فروش زنان ایزدی

بروکراسی عجیب داعش در فروش زنان ایزدی
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 19:49

تعرض به زنان و دختران اقلیت ایزدی به امری ریشه‌دار در گروه تروریستی داعش تبدیل شده و داعش برای خرید و فروش این زنان بی‌گناه، مراکز ثابتی ایجاد کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اعترافات زنان و دختران ایزدی که توانسته اند از جهنم تروریست های داعش فرار کنند و بررسی بیانیه های رسمی داعش بیانگر آن است که تعرض به زنان و دختران و فساد اخلاقی به بخشی از آداب و رسوم تروریست های داعش تبدیل شده است و داعش مراکز ثابتی برای خرید و فروش این انسان های بی گناه با شیوه هایی توهین آمیز، دایر کرده است.

ربودن 5هزار و 270 زن و دختر ایزدی توسط داعش در یک سال

"روکمینی کالیماشی" خبرنگار اختصاصی نیویورک تایمز در زمنیه پوشش خبرهای داعش و القاعده در مصاحبه ای اختصاصی از مصائب دختران ایزدی کم سن و سال که برخی از آنها کمتر از 12 سال دارند و از سوی داعش به بردگی گرفته شده اند و توانسته اند بعد از اسارت فرار کنند، سخن به میان می آورد.

وی با بیان این که در آگوست 2014 که داعش به ارتفاعات سنجار حمله کرد، این وضعیت تاسف آور را کشف کرده است، گفت: وقتی گزارش هایی درباره تعرض به این دختران ایزدی شنیدیم تصور می کردیم در آن مبالغه شده است و باور نمی کردیم که داعش شمار زیادی از این دختران را به بردگی گرفته باشد.

این خبرنگار نیویورک تایمز افزود: اکتبر گذشته که داعش گزارشی در مجله "دابق" از بردگی شمار زیادی از دختران ایزدی به بهانه کافر بودن منتشر کرد، تحول خاصی در دیدگاه وی در این زمینه بوجود آمده و پس از آن با تعدادی از این دختران که موفق به فرار از چنگ داعشی ها شده اند در اردوگاه های آوارگان دیدار کرده و از نزدیک با درد و رنج آنها آشنا شده است.

بر اساس گزارش های محلی سال گذشته 5 هزار و 270 زن و دختر به دست داعشی ها ربوده شدند که دست کم 3هزار و 144 نفر آنها همچنان در بند تروریست ها هستند و داعش برای خرید و فروش آنها به عنوان برده، نظام بروکراسی خاصی ایجاد کرده است که ثبت قرارداد فروش آنها از سوی دستگاه های داعش بخشی از آن نظام است.

"متیو باربر"کارشناس امور اقلیت ایزیدی و استاد دانشگاه شیکاگو می گوید: حمله به سنجار در واقع بیشتر مبنای هوسرانی داشت تا اشغال اراضی.

یک دختر 15 ساله ایزدی که از چنگال تروریست های داعش گریخته است، می گوید: هنگام حمله تروریست ها، همراه اعضای خانواده درصدد فرار برآمده اند اما خودروی آنها در بین راه خراب شده و همه اعضای خانواده 9 نفره آنها اسیر تروریست های داعش شده اند.

وی افزود: پس از مدت کوتاهی زنان از مردان جدا شدند و وی همراه مادر و خواهرانش به نزدیک ترین شهر اطراف ارتفاعات سنجار منتقل شدند. از آنجا نیز وی و خواهرانش از مادرشان جدا و به نقاط مختلفی از شهر موصل از جمله یکی از کاخ های به جا مانده از صدام منقل شدند.

به گفته این دختر ایزدی، دختران ربوده شده برخی چند روز و برخی دیگر چند ماه در موصل مانده اند و سپس از آنجا به سوریه یا مکان های دیگری در عراق منتقل و از آنجا به عنوان برده فروخته شده اند.

نظام بروکراسی داعش برای فروش زنان و دختران

برخی از زنان و دخترانی که موفق به فرار از چنگال داعشی ها شده اند در مصاحبه های خود از وجود نظام بروکراسی پیچیده در این زمینه سخن به میان آورده و می گویند: به عنوان برده با قراردادهای رسمی خرید و فروش شده اند و وقتی مالکشان می خواسته آنها را به فرد دیگری بفروشد، دو طرف قرارداد دیگری منعقد می کرده اند.

"عثمان حسن علی" تاجر ایزدی که توانسته است به عنوان یک مشتری، شماری از زنان ربوده شده به دست داعشی ها را آزاد کند، موفق شده است 12 تصویر از این زنان و دختران تهیه و در اختیار سازمان ها و نهادهای حقوق بشر قرار دهد. در این تصاویر زنان و دخترانی دیده می شوند که در اتاق های خالی از اسباب و اثاثیه نشسته اند و از آنها عکس تهیه شده و بر روی هر عکس نوشته است: برده شماره...

بردگان

یکی از این دختران می گوید: زمانی که به یکی از ساختمان ها رسیدیم به ما گفتند که در بازار بردگان و در معرض فروش هستیم. در آن ساختمان چند طبقه حدود 500 دختر مجرد وجود داشت که کوچکترین آنها 11 ساله بود.

به بردگی گرفتن زنان و دختران از سوی داعش حتی نزدیک ترین هواداران داعش را در ابتدا غافلگیر کرد و سرکرده های این گروه بارها تلاش کردند این اقدامات را برای هواداران داخلی خود توجیه کنند و سال جاری نیز با ابراز نگرانی یکی از نویسندگان داعش از این که برخی گروه های هوادار داعش از اسلامی بودن برده گرفتن زنان و دختران سوال می کنند،  بار دیگر این مساله بر سر زبان ها افتاد.

"سامر موسکاتی" کارشناس حقوق بشر می گوید: تجارت بردگان توسط داعش مختص زنان و دختران اقلیت ایزدی است و دیگر اقلیت ها را به این گستردگی در بر نمی گیرد. وی معتقد است که هدف قرار گرفتن ایزدی ها به این علت است که داعش این اقلیت را کافر می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها