ترفند قاچاقچیان برای انتقال پناهجویان به اروپا

ترفند قاچاقچیان برای انتقال پناهجویان به اروپا
سه شنبه 17 شهريور 1394 - 13:09

ایندیپندنت نوشت: قاچاقچیان برای جذب بیشتر آوارگان پناهجو و مهاجران برای سفر به اروپا به آن ها وعده می دهند که برای سوار شدن کودکان به قایق ها کرایه ای از آن ها دریافت نخواهد شد درحالیکه کرایه هر نفر ممکن است به 2هزار دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام مسؤول در سازمان جهانی کودک (یونیسف) در این باره گفت: قاچاقچیان از کودکان 10 ساله نیمی از کرایه بزرگسالان را دریافت می کنند و کودکان زیر 10 سال رایگان سوار قایق ها می شوند.
به گفته وی، این اقدام قاچاقچیان پناهجویان و مهاجران گریزان از جنگ و فقر در کشورهای خاورمیانه و آفریقا را برای اقدام به این سفر پر خطر به سواحل اروپا ترغیب می کند.
ایندیپندنت افزود: در حالی که تصویر کودک سوری غرق شده (آلان کردی) وجدان مردم دنیا را به درد آورده است همان سرنوشت در انتظار صدها کودکی است که در سواحل لیبی و ترکیه غرق می شوند.
"کریس تیدی" عضو یونیسف، در این باره گفت: رایگان کردن ورود کودکان به قایق های حمل مهاجران، باعث جذب بیشتر مهاجران می شود؛ قاچاقچیان از مشکلات مهاجران برای به دست آوردن سود بیشتر سوء استفاده می کنند.
وی به نقل از آوارگانی که به اروپا رسیده اند گفت: بزرگسالان 1200 یورو و کودکان 10 سال به بالا 600 یورو پرداخته اند. کودکان زیر 10 سال نیز رایگان سوار قایق ها شدند.
وی درباره تدابیر ایمنی که برای این قایق ها در نظر گرفته شده است، گفت: تنها به مهاجران گفته می شود: " اگر موتور قایق از کار افتاد قایق را ترک کنید و از قایق های نزدیک کمک بخواهید."
بنا بر اعلام سازمان جهانی مهاجرت، 365 هزار مهاجر در سال جاری میلادی برای رسیدن به اروپا از دریای مدیترانه عبور کرده اند که از این میان 2 هزار و 800 نفر و صدها کودک جان خود را از دست داده اند.
به نوشته ایندیپندنت اطلاعات فعلی درباره باندهای قاچاق مهاجران در دریای مدیترانه کافی نیست و گمان می رود که آن ها در ترکیه، مصر، لیبی، ایتالیا و سوریه متمرکز هستند. این باندها سالانه میلیون ها دلار سود می برند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها