پست جهانی، تمبر کردستان عراق را بی‌اعتباراعلام کرد

پست جهانی، تمبر کردستان عراق را بی‌اعتباراعلام کرد
پنج‌شنبه 19 شهريور 1394 - 16:20

اتحادیه جهانی پست تمبرهای منطقه کردستان عراق را "بی‌اعتبار" اعلام کرد و از اداره‌های پست دیگر کشورها خواست که از رساندن نامه‌های برخوردار از این تمبرها خودداری کرده و آن‌ها را به فرستنده برگشت دهند.

کردستان عراق از سال ۲۰۰۵ به این سو در چارچوب قانون فدرالیته از پارلمان و حکومت محلی برخوردار است که سه استان اربیل، سلمیانیه و دهوک را دربرمی‌گیرد. منطقه کردستان عراق که حکومت آن از ائتلاف حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان تشکیل شده، دارای قانون اساسی نیز می باشد.

منطقه کردستان عراق از نیروهای نظامی کرد، پرچم و علاوه بر این از تمبرهای رایج در عراق تمبری هم به انتشار رسانده است.

منطقه کردستان عراق کشوری مستقل محسوب نمی‌‌شود، به همین دلیل از این تمبرها در واقع فقط می‌تواند تنها در ارتباطات پستی میان سه استان تشکیل‌دهنده این منطقه استفاده کند.

براساس گزارش روز چهارشنبه (۹ سپتامبر) روزنامه سوئیسی "نویه تسورشر تسایتونگ"، اتحادیه جهانی پست اعلام کرده که تمبرهای منتشره شده منطقه کردستان عراق برای ارتباطات خارجی "بی‌اعتبار" است.

این اتحادیه از سازمان‌ها و اداره‌های پست دیگر کشورهای جهان خواسته است که از رساندن نامه‌های دارای این تمبرها خودداری کنند و آن‌ها را به فرستنده بازگشت دهند.

اتحادیه جهانی پست همچنین متذکر شده است که نامه‌ها و بسته‌های که از منطقه کردستان عراق به خارج ارسال می‌شوند، باید از تمبر عراق برخوردار باشند تا به دست فرستنده برسند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها