پاسخ موشکی یمن به تجاوزات عربستان؛

کشته های سعودی به 60 نظامی رسید

جمعه 20 شهريور 1394 - 20:49

صنعا (العالم) ائتلاف متجاوز کشورهای عربی با شدت بخشیدن به تجاوز به استان های صنعا، مأرب و تعز باعث شهادت شماری از شهروندان عادی یمن شد. از سوی دیگر نظام آل سعود اذعان کرد یک نیروی نظامی دیگر آن کشور در مرز با یمن کشته شده است که بدین ترتیب براساس اعتراف ریاض، شمار کشته های این کشور در جریان درگیری ها به 60 نظامی افزایش یافت.

خبرنگار العالم روز جمعه از صنعا گزارش داد: صدای حملات هوایی برای یمنی ها دیگر ناشناخته نیست. زیرا از بیش از پنج ماه پیش تاکنون، هر روز صدای انفجار و بمباران در صنعا و استان های دیگر به گوش می رسد.
حملات هوایی گسترده به صنعا، منطقه الحفا، پادگان سابق تیپ زرهی یکم ارتش یمن و شهرک رادیو تلویزیون را هدف قرار داد که بنا به اعلام منابع پزشکی بر اثر آن، شماری از شهروندان کشته و یا زخمی شدند.
در استان مأرب نیز که شاهد بمباران هوایی گسترده بود بر اثر 30 حمله جنگنده های ائتلاف در ساعات اخیر، شماری از شهروندان عادی قربانی شدند و چندین ساختمان مسکونی، تأسیسات و ادارات عمومی و مراکز تجاری منهدم گردید.
یک شهروند یمنی با تأکید بر اینکه تجاوز اخیر کلیه شهروندان یمن را هدف قرار داده است، به خبرنگار العالم گفت: ائتلاف متجاوزان به یمن، مجتمع ادارات دولتی، بیمارستان و اداره امنیت شهر صرواح را هدف قرار داد.
هواپیماهای عربستانی همچنین با حمله به شهر تعز، اطراف کاخ ریاست جمهوری و منطقه نظامی را هدف قرار دادند. هواپیماهای عربستانی روز چهارشنبه نیز با حمله به روستای الضلعه از توابع شهر الراهده استان تعز، 20 یمنی را به شهادت رسانده و باعث زخمی شدند دهها شهروند دیگر شده بودند.
یک شهروند دیگر در این باره گفت: حتی اگر زیر درختان زندگی کنیم تا آخرین قطره خونمان خواهیم جنگید و هزار بار برای رویارویی آماده ایم.
جنگنده های ائتلاف متجاوز به یمن همچنین شهر حرض در منطقه حجه و بخش هایی از شهر صعده و مجتمع ادارات دولتی و اداره امنیت شهر اب را هدف قرار دادند. در ابتدای هفته جاری نیز بر اثر بمباران شهر یریم 70 یمنی که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند کشته شدند.
نیروهای یمنی با حمایت کمیته های مردمی در پاسخ به تجاوزات عربستان سعودی، مواضع نظامی سعودی در داخل خاک این کشور را هدف قرار دادند. به طوری که وزارت کشور عربستان به کشته شدن یک نیروی نظامی این کشور اذعان کرد. بدین ترتیب شمار نیروهایی که ریاض به کشته شدن آنها بر اثر درگیری ها و بمباران در مرز اعتراف کرده است به 60 نفر رسیده است.
ارتش و نیروهای مردمی یمن، همچنین در جیزان و نجران مواضع نظامی عربستان را هدف قرار دادند که به گفته منابع نظامی بر اثر آن، دو خودروی نظامی منهدم و شماری از نیروهای این کشور کشته و زخمی شدند.
 

پربیننده ترین خبرها