داعش برای ساکنان شهر سرت مهلت توبه تعیین کرد

داعش برای ساکنان شهر سرت مهلت توبه تعیین کرد
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 11:53

العالم- داعش به مردم شهر سرت لیبی تا اوایل ماه اکتبر 2015 مهلت داد که توبه کرده و با این گروه بیعت کنند در غیر این صورت در دادگاه خاص داعش موسوم به دادگاه شرعی محاکمه خواهند شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شهر سرت در شمال لیبی از چند ماه پیش تاکنون در تصرف گروه تروریستی داعش است.

حسن الکرامی سرکرده داعش در شهر سرت روز دوشنبه از طریق رادیوی محلی مکمداش اعلام کرد: مردم شهر سرت تا روز اول اکتبر آینده باید از کارهای سابق خود توبه کنند و به سوی خداوند بازگردند.

الکرامی گفت: هر کسی که در دستگاه های امنیتی و سیاسی نظام معمر قذافی، دیکتاتور سرنگون شده لیبی، فعالیت کرده بود یا در ارتش، پلیس و گردان های انقلابیون خدمت کرده است، باید توبه کند.

الکرامی افزود: هر کسی که در دستگاه قضایی طاغوتی یا بانک های غیراسلامی هم خدمت کرده یا از این بانک ها وام دریافت کرده است، باید توبه کند.

الکرامی با درخواست از مردم برای بیعت کردن با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش افزود: هر کسی که از پیوستن با داعش و بیعت کردن با ابوبکر البغدادی امتناع کند، مجازات خواهد شد.

سرکرده داعش در شهر سرت اعلام کرد: متخلفان مرتد و کافر محسوب و در دادگاه شرعی محاکمه خواهند شد.

داعش ژانویه 2015 به راحتی شهر سرت لیبی را تصرف کرد زیرا گردان 166 تشکیلات شبه نظامی " فجر لیبی " قبلاً از این شهر عقب نشینی کرده بود.

کنگره ملی (پارلمان غیرقانونی لیبی مستقر در شهر طرابلس – پایتخت -) تشکیلات شبه نظامی فجر لیبی را مکلف به تأمین امنیت شهر سرت کرده بود.

داعش جرایم و جنایات متعددی را در شهر سرت مرتکب شده است که آخرین جنایتش قتل عام بیش از 30 شهروند عادی در 2 ماه پیش به دنبال آغاز قیام مردمی علیه این گروه تروریستی بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها