تروریستهاکودکان تونسی را درچه اهدافی بکارمیگیرند

تروریستهاکودکان تونسی را درچه اهدافی بکارمیگیرند
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 12:55

العالم - کارشناسان معتقدند نبود رویکرد دینی میانه رو و روشنگرانه در مساجد و رسانه های گروهی عامل موفقیت گروه های تروریستی در جذب کودکان به شمار می آید.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تحقیقات به عمل آمده از تروریستهای بازداشت شده نشان می دهد که باندهای تروریست توانسته اند دهها نوجوان 14 تا 17 سال را وارد ساختار امنیتی، اطلاعاتی، پشتیبانی و رسانه ای خود کنند.
این گروه ها از کودکان برای ردیابی نیروهای امنیتی نظامی و رسانه ای و شخصیت های سیاسی و همچنین برنامه ریزی برای حمله به موسسات دولتی و تاسیسات توریستی مورد سوء استفاده قرار می گیرند.
کارشناسان و متخصصان اجتماعی درباره افزایش درصد جذب کودکان از سوی باندهای تروریست به واسطه شستشوی مغزی و پر کردن ذهن آنان از اندیشه های افراطی هشدار دادند.
دراین چارچوب نیروهای گارد مرزی تونس در نوار مرزی شرق این کشور با لیبی 5 نوجوان 15 و 16 ساله را که قصد داشتند با عبور از مرز لیبی به گروه های تروریستی مستقر در تونس بپیوندند، بازداشت کردند.
مقام های تونس اعتراف کردند که هم اکنون شماری از کودکان آلوده به اقدام های تروریستی در این کشور در بازداشت بسر می برند و بر اساس قانون تونس با آنان همانند سایر زندانیان برخورد می شود.
منابع امنیتی تونس تاکید کردند: گروه های تروریستی در سال 2014 تقریبا از 290 کودک تونسی در درون تشکیلات اطلاعاتی، پشتیبانی، تبلیغاتی خود سوء استفاده کردند و همچنین از آنها در هنگام درگیری با نیروهای امنیتی به عنوان سپر انسانی سود جسته اند.
نیروهای امنیتی تونس در ماه فوریه گذشته یک نوجوان 14 ساله را در شهرک سبیطله استان القصرین واقع در نزدیکی سلسله جبال العنبی در جریان ردیابی تحرکات گروه های تروریستی بازداشت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها