چرا عربستان تفنگدارانش را از صافر فراری داد؟

چرا عربستان تفنگدارانش را از صافر فراری داد؟
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 21:54

همزمان با انتشار اخباری از اعزام نیروهای جدید غیر سعودی به یمن، یک منبع آگاه یمنی از انتقال نظامیان سعودی از پایگاه صافر در مأرب یمن، به پایگاه دیگری در داخل خاک عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمله موشکی کمیته های مردمی به پایگاه نظامی صافر در مأرب که به کشته شدن ده ها نظامی سعودی، اماراتی و بحرینی و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، ضربه سختی به ائتلاف سعودی وارد؛ و روحیه نظامیان سعودی را تضعیف کرد.

منبع یاد شده افزود: آمریکایی ها بعد ازاین حمله به ائتلاف سعودی هشدار دادند که ارتش یمن و کمیته های مردمی قدرت زیادی در اجرای حملات موشکی دارند و احتمال زیاد وجود دارد که چنین حملات موشکی را از سر بگیرند.

به نوشته پایگاه "الوقت"، منبع یاد شده همچنین اعلام کرد کمیته های مردمی بعد از این حمله موشکی، کمینی را برای نیروهای سعودی در دو مرحله در منطقه جیزان عربستان کار گذاشتند و درمرحله اول این عملیات کمین، 16 نظامی سعودی و در مرحله دوم، 10 نظامی سعودی کشته شدند.

فراری دادن تفنگداران عربستانی از یمن در حالی صورت می گیرد که نظامیان دیگر کشورهای عضو ائتلاف عربی تجاوز به یمن، همچنان در حال انتقال به داخل خاک یمن هستند و به نظر می رسد عربستان تنها تفنگداران تبعه سعودی را از یمن خارج می کند.

منبع یاد شده افزود که همزمان با حمله موشکی به پایگاه صافر، یک موشک دیگر پایگاه دریایی " الواجب" متعلق به عربستان سعودی را هدف قرار داد و خسارت زیادی به آن وارد کرد، اما مسئولان سعودی از بیم تضعیف روحیه نظامیان خود و حتی مردم عربستان، با سانسور رسانه ای تلاش کردند تا این خبر منتشر نشود.

این منبع یمنی همچنین اعلام کرد واکنش انصارالله و ارتش یمن بسیار سخت و غافلگیر کننده خواهد بود و یک سری طرح عملیات ضد نیروهای ائتلاف سعودی آماده شده که در زمان مناسب اجرا خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها