شمار قربانیان حادثه مکه در هاله‌ای از ابهام

شمار قربانیان حادثه مکه در هاله‌ای از ابهام
چهارشنبه 25 شهريور 1394 - 12:48

درحالی که برخی از منابع رسمی عربستان از احتمال افزایش شمار شهدای سقوط اخیر جرثقیل در حرم مکی سخن گفتند، برخی دیگر از منابع رسمی این کشور از احتمال کاهش تعداد شهدا با شناسایی بیشتر اجساد خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه المرصد در گزارشی درباره شمار نهایی شهدای سقوط جرثقیل در حرم مکی و روند شناسایی اجساد قربانیان این حادثه دردناک نوشت: اداره دفاع شهری منطقه مکه مکرمه احتمال وجود اجساد در زیر آوارها در حرم مکی شریف را رد یا تایید نکرده است.

تا این لحظه از محل سقوط جرثقیل و اطراف آن آوار برداری نشده است که این وضعیت، باب پیش داوری درباره این موضوع را باز می کند.

به نوشته روزنامه مکه، سرهنگ عبدالله الحارثی مدیر بخش اطلاع رسانی اداره دفاع شهری در مراسم حج گفت که تعداد جان باختگان در زمان حادثه به 107 نفر بالغ شد. سپس پرونده به بخش بهداشتی و پزشکی محول شد که قربانیان و زخمی ها را پذیرش کرد.

وی افزود که هنوز وضعیت درخصوص وجود یا عدم وجود اجساد در زیر آوار روشن نشده است.

در همین حال، دکتر مصطفی بلجون مدیر امور بهداشتی منطقه مکه مکرمه گفت: احتمال دارد رقم اعلام شدهِ 107 شهید در حادثه حرم مکی به کمتر از یکصد نفر کاهش یابد، زیرا ممکن است بقایای بعضی اجساد در بیش از یک کیسه جمع آوری شده باشد، و به مرور زمان، این مسئله روشن خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها