نفت‌خواری سلمان و پسران در افشاگری جدید "مجتهد"

نفت‌خواری سلمان و پسران در افشاگری جدید
شنبه 28 شهريور 1394 - 18:12

العالم- فعال عربستانیِ شبکه‌های اجتماعی، در جدیدترین افشارگری‌های خود از شیوع فساد و اسراف و ریخت و پاش خاندان آل سعود از زمان روی کار آمدن ملک سلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از "السفیر"، این فعال سرشناس عربستانی در شبکه های اجتماعی، اعلامیه ای با عنوان "هشدار فوری به همه اعضای خاندان آل سعود" با امضای یکی از نوادگان عبدالعزیز آل سعود منتشر کرده است؛ در این اعلامیه درباره فساد، اسراف گرایی و ریخت و پاش درباریان که به 160 میلیارد دلار رسیده و نیز روانه شدن حدود 100 میلیارد دلار به جیب فرزندان ملک سلمان از زمان روی کار آمدن شاه جدید، تاکنون هشدار داده شده است.

در این اعلامیه به اختلاس هایی که از طریق قراردادهای تسلیحاتی و پروژه توسعه حرمین و ... صورت می گیرد و نیز بند امور ویژه و حساب های ویژه پادشاهی، شامل روزانه 50 میلیون ریال سعودی (حدود 50 میلیارد تومان) برای شاه یا فرامین وی، اشاره شده است.

مجتهد همچنین به وجود حساب جاری ویژه پادشاهی در بانک ملی به ارزش 9 میلیارد ریال سعودی اشاره کرده که صندق پول سعودی موظف است فورا هر مبلغی را که از این حساب خارج شود، جبران کند؛ علاوه براین روزانه مبلغ دو میلیون بشکه نفت به نام پادشاه به حساب های محمد بن سلمان ولیّ ولیعهد سعودی اختصاص می یابد.

پربیننده ترین خبرها