پس از فاجعه منا؛

سازمان اطلاعات سعودی صفحه "مجتهد" را هک کرد

سازمان اطلاعات سعودی صفحه
سه شنبه 7 مهر 1394 - 12:45

العالم - سازمان اطلاعات سعودی پس از فاجعه منا و جان باختن شمار زیادی از حجاج، صفحه "مجتهد" فعال عربستانی در توییتر را که به دلیل افشای اسرار پشت پرده خاندان سعودی شهرت زیادی دارد، هک کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شخصیت ها و فعالان مخالف حکومت سعودی از جمله یحیی عسیری و عبدالله الغامدی اعلام کردند که صفحه مجتهد که نزدیک به یک میلیون و 900 هزار دنبال کننده دارد، هک شد.

هکرها همه مطالب صفحه مجتهد در توییتر را حذف کردند و در تلاش برای مرتبط دادن او با ایران، نام این صفحه را از "مجتهد" به "آیت الله مجتهد" تغییر دادند.

هکرها سپس در صفحه مجتهد مدعی شدند که 40 گیگ پرونده مربوط به مجتهد را در اختیار دارند.

مجتهد در آخرین افشاگریهای خود به ابعاد مختلف سهل انگاری سعودی ها در فاجعه مکه پرداخت و فاش کرد که به دستور ولیعهد عربستان فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته منا ضبط و از دسترس خارج شده است.

این هکرها نوشتند: شما را با 40 گیگ پرونده محرمانه و مستند از فردی که خیانتش به کشورش شناخته شده است، غافلگیر می کنیم. این فرد پیاده نظام فارسها شده است. این پرونده ها حاوی مطالبی است که مو را در بدن آدم سیخ می کند. منتظر ما در آینده نزدیک باشید.

در همین حال، یک صحفه مخالف نظام سعودی در شبکه اجتماعی توییتر به نام "سماحتی" نیز نوشت: مجتهد تایید کرده است که صحفه اش از بامداد روز دوشنبه هک شده است.

سماحتی از زبان مجتهد نقل کرد که احتمال می دهد بین یکی از کارکنان توییتر و هکرهای صفحه اش همدستی وجود دارد زیرا او جوانب امنیتی را رعایت کرده و پشتیبانی بالایی از صفحه اش داشته است.

مجتهد در روزهای اخیر اسناد و اطلاعاتی را منتشر کرد و گفت که این اسناد و داده ها را برخی اعضای خاندان سعودی ارایه کرده اند و به نظام حاکم معترض شده اند.

مجتهد با انتشار اخبار بسیاری از فضای حاکم در داخل خاندان سعودی و همچنین در خصوص وضعیت سلامت شاه سعودی و نظایر آن مشهور شد که در بسیاری اوقات اطلاعات وی دقیق بود.

این افشاگر اسرار آل سعود درآخرین پست های خود اعلام کرد؛ محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور عربستان دستور داده است که فیلم های دوربین های کنترل حجاج به هیچ وجه به بیرون درز نکند، زیرا این فیلم ها تأخیر قطار مشاعر، تجمع حجاج در منی و ناکارآمدی و ناهماهنگی نیروهای امنیتی را نشان می دهد. قطار مشاعر، مکه مکرمه را به عرفات، مزدلفه و منی وصل می کند.

مجتهد در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: افزایش جمعیت حجاج ۲ ساعت قبل از وقوع فاجعه منی در دوربین ها قابل مشاهده بود و هشداری در این باره در طول آن دو ساعت به نیروهای امنیتی فرستاده شد، ولی نیروهای امنیتی پس از وقوع فاجعه در صحنه حاضر شدند.

مجتهد افزود: برخی از عوامل دوربین های کنترل حجاج هنگامی که جمعیت حجاج به طور فجیعی افزایش یافت، روش های نوین را فراموش کردند و فقط با فریاد زدن پشت بی سیم، خبر افزایش جمعیت حجاج را به نیروهای امنیتی ابلاغ کردند، ولی نیروهای امنیتی به آن فریادها هم توجهی نکردند و پس از وقوع فاجعه وارد عمل شدند.

به نوشته وی، محمد بن نایف اکیداً دستور داده است که فیلم های دوربین های کنترل حجاج و همچنین صداهای ضبط شده از تماس های عوامل نظارت بر دوربین های کنترل و نیروهای امنیتی به هیچ وجه درز پیدا نکند.مجتهد پیشتر این موضوع را مطرح کرده بود که تعداد قربانیان فاجعه منی چندین هزار نفر است.

این کاربر مشهور سعودی به نقل از منبعی موثق که در بحبوحه فاجعه منی حضور داشته، اعلام کرد: قطار مشاعر تأخیر داشت و جمعیت حجاج در نزدیکی ایستگاه های قطار به طور فجیعی افزایش می یافت و هر ثانیه که می گذشت، تعداد حجاج بیشتر و بیشتر می شد و تأخیر قطار در شب به ۴ ساعت رسید به نحوی که صف های طولانی در ایستگاه ها تشکیل شد.

پربیننده ترین خبرها