درسایه دستاوردهای سوریه و عراق؛

نعیم قاسم: آمریکا و حامیان تکفیریها نگران شده اند

نعیم قاسم: آمریکا و حامیان تکفیریها نگران شده اند
جمعه 10 مهر 1394 - 22:02

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به عملیات نظامی روسیه در سوریه و دستاوردهای ارتش و مقاومت در سوریه و نیروهای مردمی در عراق علیه تروریست ها گفت: این وضعیت آمریکا و کشورهای منطقه ایِ حامی تکفیری ها را نگران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده آفاق در ساختمان "اونیسکو" در مرکز بیروت به تشریح تحولات داخلی و منطقه ای بویژه سوریه پرداخت و گفت: حوادثی که رخ داده است، نشان می دهد داعش و سایر گروههای تروریستی مانند جبهه النصره و القاعده و ... ساخته و پرداخته دست آمریکا و تحت نظارت بیگانگان هستند و آنها قصد دارند تروریسم تکفیری را در خدمت تغییر نقشه منطقه قرار دهند و همه این اینها، تحت نظارت و مدیریت استکبار جهانی به رهبری آمریکا صورت می گیرد.

وی افزود: آنها نمی خواهند داعش را از بین ببرند زیرا بیش از یک سال و نیم از تشکیل ائتلاف بین المللی می گذرد اما تکفیری ها در سوریه و عراق بیشتر شده اند و توانایی هایشان رشد کرده و از همه مناطق جهان می آیند تا در این نقطه جغرافیایی جمع شوند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: آمریکا امروز از دخالت جدید روسیه با استفاده از هواپیما و سلاح های خود و اجرای عملیات نظامی مستقیم در سوریه نگران است.

وی افزود: سوریه تقریبا پنج سال به یاری ارتش، مردم و نظام خود و حمایت ایران از مقاومت پایداری کرده است و همچنین توانسته، با جلوگیری از تحقق هدف تکفیری ها در سرنگونی سوریه، ضربه های سنگین و مهلکی به طرح آمریکا وارد کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نیروهای بسیج مردمی عراق نیز توانستند داعش و تکفیری ها را از یک سوم خاک عراق بیرون کنند. از این رو، طبیعی است که آمریکا و کشورهای منطقه ای حامی تکفیری ها نگران باشند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: واضح است که داعش به خودی خود قوی نیست و بعد از چند ماه، قابل شکست دادن است اما این گروه تروریستی توسط کشورهای عربی، منطقه ای و بین المللی حمایت می شود و از این رو، اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم باید به آنچه در لبنان رخ داد اقتدا کنیم. در لبنان ارتش و ملت و مقاومت دست به دست هم دادند و دست تکفیری ها را کوتاه کردند. اگر اتحاد بین قوا در لبنان نبود امروز در این کشور هم تکفیری هایی که از همه جای دنیا به خاورمیانه می آیند، حضور داشتند و این موفقیت لبنان می تواند الگویی برای منطقه باشد.

وي سپس به اوضاع داخلی لبنان پرداخت و گفت: مسؤوليت عدم تشكيل دولت در لبنان به عهده گروه 14 مارس است. مسؤوليت اجرايي نشدن راهکار در لبنان از رياست جمهوري گرفته تا پارلمان و كابينه نيز به عهده اين گروه است. براي پست رياست جمهوري، مشخص است که بايد يك شخص قوي انتخاب شود اما چه چيز باعث مي شود كه جلسات پارلمان براي اين موضوع تشكيل نشود؟ آوردن اين بهانه كه پارلمان نمي تواند بدون وجود رئيس جمهور قانونگذاري كند، بدعتي است كه معلوم نيست از كجا آمده است. پارلمان نماينده مردم است و اين مردم به قوانين احتياج دارند كه نمايندگان پارلمان بايد به همين منظور، جمع شوند. اين كار درستي نيست كه با ارتباط دادن مسايل مختلف، جلسات پارلمان تعطيل شود.

شيخ قاسم گفت: ما امروز در آستانۀ فروپاشي دولت لبنان قرار گرفته ايم زيرا تمام راه حل هاي پيشنهادي از سوي گروه 14 مارس رد شده است.

وي افزود: اكنون فقط 2 راه حل براي لبنان باقي مانده است؛ نخست اينكه مشكل را به صورت جزء جزء حل كنيم تا اوضاع به مرور درست شود. يعني نشست هاي دولت و سپس نشست هاي پارلمان برگزار شود و مساله رياست جمهوري را بررسي كنيم تا توافق برسيم. راه حل دوم اين است كه مجددا انتخابات پارلمان انجام شود اما اين بار باید بر اساس قانون نسبيت باشد. به اين ترتيب، مردم نمايندگان را انتخاب مي كنند و اين انتخاب، درست خواهد بود زيرا مردم با اراده خود برمي گزينند و نه با مال و زور و اراده رهبران طايفه هايشان.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: طرح ما طرح مقاومت است. اين طرح، منطقي و موفق است و بر سه اصل استوار می باشد؛ یعنی استقلال و عدم وابستگي، آزادسازي سرزمين اشغال شده و مقابله با تروريسم تكفيري. بقيه طرح هاي ارائه شده به وابستگي، اشغالگري و يا ادامه حضور تكفيري ها منتهي مي شود. ما به موفقيت آميز بودن طرح خود ايمان داريم و از ديگران مي خواهيم كه قبل از فوت وقت به اين جرگه ملحق شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها