پیام مقتدا صدر به شیعیان مصر

پیام مقتدا صدر به شیعیان مصر
سه شنبه 12 آبان 1394 - 21:58

مقتدا صدر رئیس جریان صدر عراق در نامه ای از شیعیان مصر خواست که از هر اقدامی که باعث تحریک گروه های افراطی می شود ، خودداری کنند حتی اگر مجبور به ترک برخی از مراسم های مذهبی خود شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز ، مقتدا صدر در این نامه آورده است : من از نزدیک مسائل و امور شما را پیگیری می کنم و به خوبی می دانم که خطر افراطیون از همه جهت شما را فراگرفته است؛ افراطیونی که نَه تنها شما بلکه ما نیز از آنها در رنج و عذاب هستیم .
مقتدا صدر افزود : افراطیون شما را به مزدوری برای کشورهای شیعه متهم می کنند، و حتی اتهام گمراهی و انحراف به شما می زنند تا نقش شما را کمرنگ کنند و به شما بیش از پیش فشار بیاورند .
مقتدا صدر خاطرنشان کرد: همه این اتهاماتی که به شما می زنند ، دروغ و تهمت ناروا است زیرا با دقت در اوضاع مصر می توان فهمید که شیعیان این کشور به هیچ کسی تعرض و تعدی نکرده اند، و در هیچ انفجار تروریستی ، فتنه و سربُریدنی دست نداشته اند و این اقدامات غیرانسانی و غیراسلامی کار دشمنان مصر، اسلام و بشریت است .
مقتدا صدر با درخواست از شیعیان مصر برای خدمت به این کشور و پیروی از اسلام ناب محمدی گفت: مصر همچنان در راه اعتدال اسلامی حرکت می کند و مردم این کشور به اهل بیت (ع) ارادت می ورزند.
مقتدا صدر با هشدار درباره افزایش فعالیت گروه های افراطی در مصر اعلام کرد: پیروی از اعتدال اسلامی از دوران خلافت فاطمیان تاکنون در مصر ادامه داشته است ولی این وضعیت به علل و عواملی خصوصاً فعالیت گروه های افراطی شاید زیاد دوام نیاورد، گروه هایی که درپی فتنه افکنی در این کشور هستند و هر کسی را که بخواهند ، تکفیر می کنند گویا فقط این گروه ها هستند که زمام امور مسلمانان را در دست دارند لذا شیعیان در صورت لزوم باید از برگزاری برخی مراسم مذهبی خود برای جلوگیری از تحریک این گروه ها امتناع کنند . 
مقتدا صدر اعلام کرد: شیعیان مصر برای جلوگیری از فعالیت های مخرب گروه های افراطی و متوقف کردن جولان دادن این گروه ها باید با برادران اهل تسنن و مسیحیت و پیروان دیگر ادیان و مذاهب گفتگو کنند. 
مقتدا صدر از آمادگی خود برای فرستادن هیئتی به مصر برای مذاکره با دولت درباره اوضاع شیعیان خبر داد و افزود : ما آماده اعزام هیئتی به مصر برای مذاکره با دولت و کمک به این کشور در مبارزه با افراط گری هستیم .
مقتدا صدر در پایان آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را مثلث نحس توصیف کرد و افزود : ما برای دفع شر مثلث نحس آمریکا – اسرائیل و انگلیس و مقابله با خطر تروریست های داعشی و گروه های تروریستی باید تلاش و با همدیگر همکاری کنیم .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها