یمنیها چگونه از پیشروی ارتش آگاه می شوند+فیلم

پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 18:14

صنعا (العالم) ـ به دلیل حمله عربستان به نیروگاههای برق و اشغال برخی نیروگاهها به دست گروههای وابسته به ریاض، اغلب مناطق یمن شاهد قطع برق است.

"امه الصبور نجم الدین" خبرنگار شبکه العالم در گزارشی تأکید کرد، با وجود قطعی برق و دسترسی نداشتن به برنامه های تلویزیونی، مردم یمن خود را با این شرایط تطبیق داده و اخبار کشورشان را از طریق رادیوهای محلی و ابزارهای ارتباطات اجتماعی دنبال می کنند.
یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت که به دلیل قطعی برق ناچار شده است رادیو بخرد. وی خاطرنشان کرد که تجاوزات عربستان هر نوع ابزار زندگی را از آنها گرفته است.

شهروند دیگری گفت: مردم به خاطر قطع برق شروع به خرید رادیوهایی کرده اند که با انرژی خورشیدی کار می کند.
کارکنان رادیو در یمن تلاش فراوانی برای استمرار یافتن پخش اخبار می کنند.

رادیوهای یمن در معرض پارازیت های دشمن

از میان تمام انواع رسانه ها، رادیوهای محلی اعم از دولتی یا غیر دولتی تنها ابزارهای ارتباط اجتماعی هستند که در شرایط فعلی در هر خانه ای در یمن حضور و مردم به آن دسترسی دارند. کارکنان رادیو نیز تاکید کرده اند که با وجود برخی پارازیتها که آنهم نتیجه حملات و بمباران ائتلاف سعودی است، برای ادامه پخش اخبار تلاش های فراوانی به خرج می دهند.
انور الشلفی از کارکنان رادیو صدای ملت، به خبرنگار العالم گفت: "پخش برنامه های رادیو به دلیل بمباران پیوسته با اختلال رو به رو می شود برخی نیروهای میدانی از همین رادیو هستند که شبانه روز برای رساندن قطعات و انرژی لازم به ایستگاههای رادیویی که دائما بمباران می شوند تلاش می کنند".
بخش عمده ای از مردم یمن برای اطلاع از آخرین حوادث و پیشرویهای ارتش یمن و کمیته های انقلابی از وسایل ارتباطات اجتماعی و رادیو استفاده می کنند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، قطع برق و سانسور خبری در یمن که توسط متجاوزان اعمال می شود، نتوانسته است مردم یمن را از پیگیری اخبار عملکرد ارتش و کمیته های مردمی و آخرین تحولات جاری یمن درخصوص مواجهه با اشغالگران بازدارد.

پربیننده ترین خبرها