حماس : به دنبال " امیر نشین غزه " نیستیم

حماس : به دنبال
سه شنبه 19 آبان 1394 - 10:56

العالم - عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ادعاهای مربوط به تلاش این جنبش برای برپایی "امیرنشین غزه" را تکذیب و تاکید کرد که نه در غزه کشوری تشکیل می شود و نه بدون غزه کشور فلسطین تشکیل خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق ضمن تکذیب ادعای برخی ها را درباره تصمیم حماس برای تعویض و مبادله بخش هایی از فلسطین با اراضی منطقه سینای مصر، بر اهتمام این جنبش به امنیت قومیتی جهان عرب و به ویژه مصر تاکید کرد.

وی افزود: مبارزان گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، خود را برای نبرد آزاد سازی مسجد الاقصی آماده کرده اند، اما با وجود تمامی اظهارات تحریک آمیز و تنش زا، آنها هیچ آسیب و ضرری را متوجه مصر عزیز نخواهند کرد.

این اظهارات ابو مرزوق پس از آن بیان شد که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، در جریان سفرش به مصر در دیدار با خبرنگاران رسانه ها مدعی شد که جنبش حماس برای مبادله اراضی فلسطینی با منطقه سینای مصر به منظور گسترش مساحت نوار غزه، با رژیم صهیونیستی مذاکره می کند و وی با این مساله مخالفت کرده است.

 محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان اخیرا در دیدار با فعالان رسانه ای مصری در قاهره در حاشیه سفرش به مصر گفت: حماس برای برپایی یک دولت مستقل در غزه و بخشی از سینا با رژیم صهیونیستی مذاکره کرده است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام مخالفت خود با انتفاضه مسلحانه سوم از همگان برای تمرکز بر کار سیاسی و تظاهرات خودجوش مردمی بر مبنای حاکمیت بین المللی دعوت کرد.

عباس افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین با هماهنگی کامل با کشورهای عربی به ویژه مصر، عربستان و اردن و هیات عربی پیگیریها، عمل می کند .

وی در پاسخ به سئوالی درباره مخالفت حماس با کنترل گذرگاه رفح توسط تشکیلات خودگردان گفت: مذاکراتی با مصر در این زمینه برای تعیین جزییات نحوه فعالیت این گذرگاه به ویژه پس از بستن تمام کانالها در منطقه مرزی رفح در جریان است؛ مصر از زمان مبارک همواره مخالفت خود را با وجود این کانالها اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها