تقدیر ولد الشیخ از کمک ایران به حل بحران یمن

چهارشنبه 27 آبان 1394 - 22:50

العالم - نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل مسالمت آمیز بحران یمن تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، در چارچوب تلاش های بین المللی برای برگزاری نشست گفتگو میان گروههای مختلف یمنی، اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد امروز(چهارشنبه) وارد تهران شد و با مقام های  کشورمان دیدار کرد.

ولد الشیخ احمد، در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، معاون امور عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش های اخیرش درراستای حل بحران یمن، از نقش کشورمان در حمایت از راه حل های مسالمت آمیز و مواضع مثبت مقام های کشورمان درباره مأموریتش تقدیر کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار العالم گفت: ما برای استفاده و شنیدن موضع برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده ایم. مقام های ایران همواره در زمینه تعامل با ما نقش و موضع مثبتی داشته و از روند مسالمت آمیزی که در راستای آن تلاش می کنیم حمایت کرده اند.

ولد الشیخ افزود: ایران به حل بحران یمن اهمیت فراوانی می دهد و مقام های ایرانی همواره از روند مذکور حمایت و با روحیه مثبت با آن تعامل کرده اند.

وی تصریح کرد: به علت تعامل مثبت جنبش انصار الله و طرف های یمنی دیگر با ابتکارم، نسبت به آینده بحران یمن خوشبین هستم.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن خاطر نشان کرد: توافق و اجماع تمام رهبران جنبش های انصار الله و کنگره ملی خلق در دیدارهای مکررمان با آنها، باعث خوش بینی به آینده حل بحران یمن می شود. زیرا طرف های مذکور، نرمش فراوانی از خودشان نشان داده و آمادگی شان برای راه حل سیاسی را اعلام کرده اند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد با هشدار درباره رو به وخامت گذاشتن وضعیت انسانی در یمن و تبدیل شدن آن به یک بحران انسانی گفت: 21 میلیون یمنی به شدت نیازمند کمک های انسانی هستند.

پربیننده ترین خبرها