"تفکر بسیجی خاورمیانه را در نوردیده است"

سه شنبه 3 آذر 1394 - 19:13

مدیر شبکه "العالم" با اشاره به انتقال تفکر و فرهنگ بسیجی و مقاومت در قلب خاورمیانه تأکید کرد، مدافعان حرم که در دفاع از عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران شهید شدند، همان شهدای گمنام انقلاب اسلامی هستند که به‌خوبی شناخته نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر سید احمد سادات روز دوشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم که توسط تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: بسیاری از نیروهای "قوات دفاع وطنی" (نیروهای دفاعی مردمی) که توسط شهید همدانی در سوریه شکل گرفت، از اهل تسنن این کشور هستند، و در واقع جنگ سوریه، جنگ اهل تسنن در مقابل اهل تسنن است.

مدیر شبکه العالم، اظهار داشت: امروز مرز ما جمهوری اسلامی ایران نیست، و تفکر بسیجی و فرهنگ مقاومت در قلب خاورمیانه و مناطقی که آمریکا و اسراییل به دنبال تقویت نفوذ خود در آن هستند، منتقل شده است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی به کمک کشورهای منطقه آمده است، افزود: خیلی از کشورهای منطقه برگرفته از الگوی بسیج نیروهای خود را با عناوین مختلف ساماندهی کرده‌اند؛ مانند "حزب الله" در لبنان، گروه‌های "مقاومت" در فلسطین اشغالی، "الحشد الشعبی" (بسیج مردمی) در عراق، و "دفاع وطنی" (نیروهای دفاعی مردمی) در سوریه و "اللجان الشعبیه" (کمیته‌های مردمی) در یمن.

سادات ادامه داد: آقای بشار اسد با الهام گرفتن از همین فرهنگ به مسؤولان سوری یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران بیش از 35 سال مقاومت کرد و امروز نسبت به هم پیمانان آمریکا وضع بسیار بهتری دارد، و شاهدیم که عربستان سعودی، قطر، مصر، صدام، بن علی که همگی هم پیمان آمریکا بودند، شکست خورده‌اند درحالیکه ایران به برکت همین مقاومت روز به روز قوی تر و شکوفاتر شده است.

سادات با اشاره به اینکه کشور سوریه در زمان جنگ تحمیلی بر خلاف کشورهای عربی هم پیمان نزدیک جمهوری اسلامی بود و در تامین نیازها، ایران را یاری می‌کرد، گفت: سوریه به خاطر خدماتی که به جمهوری اسلامی ارائه کرده بود در آن زمان توسط آمریکا و همیپیمانانش بارها تهدید شد، اما همچنان با ما همپیمان باقی ماند.

 

سادات افزود: زمانی در سوریه به دلیل گسترده شدن حملات، به بشار اسد پیشنهاد شد که خانواده‌اش را به ایران بفرستد؛ اما آقای بشار اسد مخالفت کرد و گفت که همسرش سرپرستی خانواده‌های شهدا را بر عهده دارد، و تا آخرین لحظه در سوریه خواهد ماند و به خانواده‌های شهدا رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: یکی از اندیشکده‌های آمریکایی با انتشار پژوهشی، توصیه کرده بود که برای حفظ هژمونی قدرت به نفع اسراییل باید ارتش چهار منطقه خاورمیانه یعنی مصر، عراق، سوریه و ایران از بین بروند.

مدیر شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: این اتفاق پس از بیداری اسلامی در مصر افتاد و مبارک ساقط شد، اما زمانی که جنگ به سوریه کشیده شد، بیش از 82 کشور جهان ازعربستان سعودی گرفته تا غرب، چین، آلبانی و آمریکا به سوریه تروریست اعزام کردند، تا به زعم خود به جبهه مقاومت ضربه بزنند؛ اما در این خصوص مفتضحانه شکست خوردند، گرچه تلاش نمودند که نیروهای تکفیری را روانه عراق کرده و به نحوی آنان را به مرزهای جمهوری اسلامی گسیل نمایند.

سادات با بیان اینکه هدف اصلی آنها از حمله به سوریه و عراق جمهوری اسلامی بود،  تصریح کرد: در کشور مصر در زمان بیداری اسلامی به هیچ عنوان مشاهده نشد که نیروهای خارجی حضور پیدا کنند اما زمانی که جنگ به سوریه کشیده شد، از همه کشورها در سوریه حضور پیدا کردند، و تروریست‌ها به صورت کامل از حمایت مالی قطر، عربستان سعودی، و حمایت‌های نظامی و لجستیک ترکیه و غربی‌ها برخوردار شدند.

سادات، در ادامه شهدای مدافع حرم را شهدای گمنامی توصیف کرد که حتی در داخل کشور و شهر خود نیز شناخته شده نیستند.

وی تأکید کرد که شهدای مدافع حرم اسیر مسائل دنیوی نشدند، و رفاه و زندگی آسوده را در کشور خود رها کرده و ضمن مهاجرت به سوریه جانشان را در پاسداری از دین فدا کردند.

 

سادات گفت: مدافعان حرم نیازی به تجلیل ما ندارند و این ما هستیم که به آن ها نیاز داریم، تا با یادآوری خاطرات و مجسم کردن منویاتشان، خود را با عطر دل انگیز آن‌ها معطر کنیم.

سادات افزود: شهدای جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس از جمهوری اسلامی دفاع کردند و شهید شدند، و شهدای حرم نه تنها در دفاع از مرزها و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در سوریه شهید شدند، بلکه در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جان عزیز خود را نثار نموندند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم زمانی به جبهه رفتند که فاصله زیادی با جنگ داریم، تاکید کرد: در زمان جنگ تحمیلی فضای جبهه و جنگ حاکم بود ولی شهید مدافع حرم زمانی به جبهه رفت که شاهد این جو نبودیم، و امکانات رفاهی، زرق و برق‌های دنیوی و شبکه‌های اجتماعی، موبایلی و اینترنت آن قدر بر زندگی مردم سایه انداخته که کسی فکر نمی‌کند باید از حرم دفاع کند.مدیرشبکه خبری العالم تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس شهدا در رسانه‌ها مطرح می‌شدند، اما شهدای مدافع حرم مظلومیت دوچندانی دارند که حتی در رسانه‌ها از آنان کمتر سخن به میان می‌آید، و مدافعان حرم همان شهدای گمنام انقلاب اسلامی هستند که بخوبی شناخته نشده‌اند.

یادواره شهدای مدافع حرم روز دوشنبه با حضور مدیر شبکه خبری العالم، خانواده معظم شهیدان مدافع حرم مصطفی صدرزاده و علی امرایی، مسؤول بسیج دانشجویی لرستان و دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها