روس ها انتقام گیری از ترکیه را آغاز کردند؟

روس ها انتقام گیری از ترکیه را آغاز کردند؟
پنج‌شنبه 5 آذر 1394 - 23:02

العالم - سه روز پس از سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگی روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه و توصیف این اقدام به عنوان خنجر زدن از پشت، دو اقدام روس ها درارتباط با ترکیه بازتاب گسترده ای در محافل رسانه ای داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درنخستن اقدام وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه از شهروندان خود خواست که با توجه به ادامه تهدیدات تروریستی درترکیه از سفر به آن کشور بپرهیزند و درصورت حضوردر آن کشورهرچه سریعتر به کشورشان بازگردند.

این درحالیست که " سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه این مساله را که علت توصیه به شهروندان روس برای امتناع از سفر به ترکیه به دلایل انتقام جویانه باشد ، رد کرد.

لاوروف گفت که ارزیابی ما از اوضاع ترکیه و سطح خطرهای تروریستی درآن کشور باعث شد که به شهروندان روس توصیه کنیم که از سفر به ترکیه در شرایط کنونی پرهیز کنند.

وی ادامه داد که روسیه به دنبال مانع تراشی در برابر فعالیت شرکت های روسی و ترکیه از جمله شرکت های صنعتی ترکیه نیست که هیچ نقش و مسئولیتی در وضعیت به وجود آمده ندارند.

روابط روسیه و ترکیه به دنبال اقدام اخیر این کشور در سرنگون کردن جنگنده روس در آسمان سوریه متشنج شده است.

از سوی دیگرمنابع روسی امروزگزارش کردند  که اداره مهاجرت فدرالی روسیه 39 بازرگان ترکیه ای را در جریان حضور آنان در یک نمایشگاه کشاورزی در شهر کراسنودار جنوب روسیه به اتهام نقض قوانین مهاجرت بازداشت کردند.

به گفته منابع محلی شهر کراسنودار این افراد به عنوان گردشگر و بدون ویزا به روسیه وارد شده اند و پرداختن آنان به امور تجاری جرم محسوب می شود.

اتباع ترکیه برای ورود به عنوان گردشگر به خاک روسیه به ویزا نیاز ندارند؛ ولی درصورتی که قصد انجام اعمال تجاری، بازرگانی و یا فعالیت های شغلی داشته باشند، حتما باید قبلا نهادهای ذیربط روس را درجریان قرارداده و ویزا دریافت کنند.

افراد بازداشت شده به جرایم نقدی و اخراج از روسیه محکوم می شوند. 

هواپیماهای اف 16 ترکیه روز سه شنبه یک فروند هواپیمای سوخو 24 روسیه را در مرز آن کشور با سوریه سرنگون کردند.

ولادیمیر پوتین از این اقدام ترکیه به عنوان خنجر از پشت یاد کرد و خواستار عذرخواهی آنکارا از مسکو شد.

پربیننده ترین خبرها