خروج گروه های مسلح از قدسیا در غرب دمشق+فیلم

چهارشنبه 11 آذر 1394 - 22:12

دمشق(العالم) – 150 فرد مسلح به همراه خانواده هایشان در چارچوب توافق آشتی در سوریه از "قدسیا" واقع در غرب "دمشق" خارج و راهی "ادلب" شدند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از دمشق گزارش داد، وزارت آشتی ملی سوریه اعلام کرد: این توافق باعث بازگشت زندگی طبیعی به قدسیا خواهد شد.
این وزارتخانه در چارچوب تلاش دولت سوریه برای توقف خونریزی و تحقق حل مسالمت آمیز بحران موجود، اعلام کرد که با گروه های مسلح در قدسیا واقع در استان "ریف دمشق" درباره پایان درگیری مسلحانه و خروج افراد مسلح که 150 نفرند با خانواده هایشان به ادلب با هماهنگی هلال احمر سوریه به توافق رسیده است. 
"احمد منیر" مشاور وزارت آشتی ملی به شبکه خبری "العالم" گفت: براساس توافق قدسیا و خروج گروه های مسلح، راه های این منطقه هم اکنون باز شده و زندگی مردم در این منطقه به روال طبیعی بازخواهد گشت، توافق درباره قدسیا نهایی شده و دیگر شهر شاهد درگیری های مسلحانه نخواهد بود.   
توافق حی الوعر در حمص

توافق دیگر، توافق سه مرحله ای "حی الوعر" در شهر "حمص" است که شامل خروج دو هزار فرد مسلح از ین شهر به شهر "ادلب" یا حومه شمالی "حماه" است. 
توافق حی الوعر سی ماه پس از اجرای توافق در بخش قدیمی حمص است که به حضور افراد مسلح در حمص پایان داد و امنیت منطقه میانی به جز شمال حومه حمص تامین شد.  
اهالی مضایا خواستار خروج گروه های تروریستی شدند

همچنین هزاران نفر از اهالی "مضایا" نزدیک "زبدانی" در ریف دمشق با برپایی تظاهرات خروج گروه های تروریستی "جبهه النصره" و "احرار الشام" از مضایا و "بقین" را خواستار شدند. 
آنان "عبدالله المحیسنی" سرکرده "سعودی" گروه موسوم به "جیش الفتح" را به ایجاد مانع در مسیر اجرای توافق آتش بس در "کفریا"، "الفوعه" و زبدانی متهم کردند.
مردم این منطقه ضمن اعلام حمایت از عملیات ارتش سوریه در برابر گروه های تروریستی، پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن ورود کمک های غذایی به کفریا، الفوعه، مضایا و بقین را خواستار شدند.

پربیننده ترین خبرها