ارائه اسناد قاچاق نفت توسط داعش به سازمان ملل

ارائه اسناد قاچاق نفت توسط داعش به سازمان ملل
پنج‌شنبه 12 آذر 1394 - 18:16

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو مدارکی که قاچاق نفت از سوریه و عراق را به ترکیه ثابت می کند به سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم "سرگئی لاوروف" در کنفرانس مطبوعاتی با ایوتسا داچیچ رئیس سازمان امنیت و تعاون و وزیر خارجه صربستان گفت ما بارها درباره قاچاق نفت توسط داعش از عراق و سوریه به آن سوی مرزها و مخصوصا ترکیه هشدار داده ایم، و ادله ای را که اثبات کننده این حقایق است به صورت رسمی به سازمان ملل متحد و همه سازمان های مربوط ارائه خواهیم کرد.
لاوروف، بسته شدن مرزهای ترکیه و سوریه به منظور جلوگیری از قاچاق نفت را خواستار شد و گفت لازم نیست پروسه ای طولانی برای تحقیق درباره این موضوع صورت گیرد فقط کافی است مرزهای بین دو کشور بسته شود.
وزیر خارجه روسیه همچنین از احتمال تجدیدنظر درباره دیدار با همتای ترک خود در بلگراد خبر داد و گفت: با توجه به درخواست های مکرر و مصرانه طرف ترک برای دیدار ، ما آماده ایم تا در حاشیه نشست شورای وزیران در بلگراد با مولود جاویش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار کنیم اما جای تاسف خواهد بود اگر چیز جدیدی نشنویم.
لاوروف بازگشت به اصول اساسی سازمان امنیت و همکاری اروپا را خواستار شد و گفت مشارکت کنندگان باید در نشست های مربوط به امنیت و همکاری بر مبارزه با تروریسم و بحران پناهندگان تمرکز کنند.
وی تاکید کرد که پیمان ناتو هنگام بمباران بلگراد قوانین بین المللی را نقض کرد و ما تا به امروز عواقب این بحران را حس می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها