تأکید مخالفان ترک بر دخالت اردوغان در قاچاق نفت

شنبه 14 آذر 1394 - 18:10

آنکارا، العالم ـ رسوایی نفتی دولت اردوغان که وزارت دفاع روسیه از آن پرده برداشت، با اظهارات احزاب مخالف ترک درباره عملیات قاچاق نفت که دولت ترکیه در آن دست دارد، همخوانی دارد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسوایی دولت اردوغان در خرید نفت از داعش که وزارت دفاع روسیه  از آن پرده برداشت، با اظهارات سران احزاب مخالف ترکیه درباره عملیات قاچاق نفت مطابقت دارد و تصاویر و ویدئویی هایی منتشر شده که ثابت می کند دولت ترکیه در مقابل وارد کردن سلاح و مهمات برای داعش، نفت قاچاق شده از از مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق را خریداری می کند.

اسین اوغلو معاون رئیس حزب الوطن ترکیه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: اسناد منتشرشده از سوی وزارت دفاع روسیه، ما را شگفت زده نکرد؛ زیرا ما ارتباط محکم داعش با حزب عدالت و توسعه را به خوبی می دانیم. مقالات بسیاری از ارتباط نزدیکان اردوغان و به ویژه پسرش بلال با روابط تجاری با داعش سخن گفتند.

ناظران ترک بر این باورند که دولت ترکیه جرات پیدا نخواهد کرد تا برای به چالش کشیدن روسیه، زمینه راه یافتن روزنامه نگاران به مناطق قاچاق نفت را فراهم کند. همچنین ناظران می گویند که نیازی به ارسال روزنامه نگارن نیست پس از آنکه تمام حقایق برملا شد؛ حقایقی که پیشتر در ترکیه نیز مطرح بوده است.

"عصمت اوزچلیک" مسئول دفتر روزنامه آیدین لیک در آنکارا هم در گفتگو با العالم اظهار داشت که حزب عدالت و توسعه مرزهای ترکیه را به روی تروریستها برای حرکت به سمت سوریا گشود و تمام گروههای تروریستی در سوریه به طور گسترده از این اقدام ترکیه استفاده کردند؛ مسئولان ترک متاسفانه حتی تا همین اواخر نیز، عنوان تروریست را به گروه داعش اطلاق نکردند.

به جز تعداد اندکی از رسانه های مخالف، رسانه های ترکیه تحت سیطره دولت، رسوایی دست داشتن دولت در خرید نفت داعش که وزارت دفاع از آن پرده برداشت، منتشر نکردند. روزنامه های مخالف همچنین از اشتباه تاریخی ترکیه در به چالش کشیدن روسیه و عواقب اقتصادی این اقدام، علاوه بر احتمال انتقام نظامی روسیه سخن گفتند.


A.D-05-12:34

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها