قاچاقچی اعضای بدن آوارگان در استانبول به دام افتاد

قاچاقچی اعضای بدن آوارگان در استانبول به دام افتاد
دوشنبه 16 آذر 1394 - 12:39

تاجر صهیونیست اعضای بدن پناهجویان و آوارگان سوری، در شهر استانبول دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم، مسؤولان امنیتی ترکیه دیروز (یکشنبه) یک صهیونیست را بازداشت کردند که با برخی پناهجویان سوری در استانبول توافق کرده بود که اعضای بدن آنها را خریداری کند. این صهیونیست همچنین برای انجام عملیات جراحی غیرقانونی در برخی مراکز درمانی در ترکیه برنامه ریزی کرده بود.
رسانه‌های ترکیه خاطرنشان کردند که نام این صهیونیستِ اوکراینی تبار "بوریس یوکر" است اما نام خانوادگی واقعی او "ولفمان" می باشد. براساس قوانین ترکیه، این متهم در طول 40 روز به مسؤولان اسرائیلی تحویل خواهد شد.
ولفمان در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین الملل به خاطر دست داشتن در تجارت اعضای بدن و پیوند غیرقانونی اعضا در کوزوو و آذربایجان و سریلانکا در سالهای 2008 تا 2014 میلادی است.
براساس اتهامات وارده به ولفمان، وی در مقابل فروش تنها یک عضو بدن بین 70 هزار تا یکصد هزار یورو پول می گرفته است. ولفمان همچنین به کسانی که اعضای بدن خود را می فروشند، خطرات احتمالی این اقدام را به اطلاع آنان نرسانده است، و آنها را بدون نظارت پزشکی بعد از عمل جراحی رها کرده است.
برپایه این گزارش، تجارت اعضای بدن در خاورمیانه در سالهای اخیر بویژه بعد از کوچ اجباری پناهجویان و آوارگان سوری افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها