برگزاری دو اجلاس در سوریه به موازات اجلاس ریاض

برگزاری دو اجلاس در سوریه به موازات اجلاس ریاض
سه شنبه 17 آذر 1394 - 15:18

مخالفان داخل سوریه دو اجلاس را در دمشق و حسکه به موازات اجلاس ریاض برگزار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تشکّل ها و گروه های سیاسی مخالف داخل سوریه تصمیم گرفتند که اجلاسی را در دمشق در دو روز آینده برگزار کنند اجلاسی که 15 تا 17 تشکّل و حزب خصوصاً " همبستگی " سوریه کشورم ، جوانان ملی گرا ، جوانان برای عدالت و توسعه و اقدام ملی دمکراتیک " در آن مشارکت خواهند کرد. 
محمد ابوالقاسم دبیر کل حزب مخالف " همبستگی " در مصاحبه با روزنامه الوطن چاپ سوریه گفت : ما تلاش می کنیم که اجلاسی را در دمشق با مشارکت گروه های مخالف داخل سوریه تا پس فردا برگزار کنیم و اسامی نمایندگان خود را برای مشارکت در اجلاس ریاض به نماینده سازمان ملل (استفان دی میستورا ) ارائه بدهیم .
ابوالقاسم گفت : هدف ما از برگزاری اجلاس دمشق مقابله با اجلاس ریاض نیست بلکه می خواهیم بگوئیم، که مخالفان داخل سوریه در اجلاس ریاض مشارکت داده نشده اند و تشکّل ملی هماهنگی گروه های خواهان تغییرات دمکراتیک که به اجلاس ریاض دعوت شده است ، بخشی از مخالفان داخل سوریه را تشکیل می دهد نَه همۀ آنان را.
سمیر عیطه عضو ارشد حزب " تریبون ندای ملی " از مداخله برخی کشورها در تعیین مدعوین اجلاس ریاض ابراز نگرانی کرد و در مصاحبه با خبرگزاری آکی ایتالیا گفت : چگونه بیانیه پایانی اجلاس ریاض در مدت کوتاه این اجلاس تدوین خواهد شد و مساله دیگر اینکه بیانیه مذکور به علت ایرادات و اشکالات موجود در ساختار اجلاس برای بسیاری از مخالفان سوری الزام آور نخواهد بود . 
محمود مرعی دبیر کل حزب اقدام ملی دمکراتیک نیز در مصاحبه با الوطن گفت : اجلاس ریاض مداخله در امور مخالفان سوری است و این در حالیست که عربستان دست خود را به خون مردم سوریه آغشته کرده است و از گروه های تروریستی حمایت می کند.
گزارش های مطبوعاتی حاکیست که نمایندگان 15 زیرشاخۀ گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه و چند گروه تروریستی دیگر بغیر از داعش و جبهه النصره در اجلاس ریاض مشارکت خواهند کردند. داعش و جبهه النصره در لیست بین المللی گروه های تروریستی گنجانده شده اند . گروه هایی که به اجلاس ریاض دعوت شده اند ، دو روز پیش در بیانیه ای مشترک که در اجلاس ریاض قرائت خواهد شد ، اعلام کردند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نباید نقشی در آینده سوریه داشته باشد.
فرانس پرس نیز به نقل از سیهانوک دیبو عضو کمیته برگزاری اجلاس " سوریه دمکراتیک" اعلام کرد که این اجلاس امروز و فردا در شهر المالکیه استان حسکه با مشارکت گروه ها و احزاب مخالف کُرد و عرب برگزار خواهد شد .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها