4 داعشی در بیروت به دام نیروهای امنیتی افتادند

4 داعشی در بیروت به دام نیروهای امنیتی افتادند
سه شنبه 17 آذر 1394 - 15:22

نیروهای امنیتی لبنان 4 عضو گروه تروریستی "داعش" را در بیروت دستگیر کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روزنامه "السفیر" لبنان، اداره اطلاعات ارتش لبنان دو عضو گروه تروریستی داعش را در حالی دستگیر کرد که اعتراف کردند خود را برای رفتن به شهر رقه سوریه و  گذراندن دوره های آموزشی زیر نظر گروه مزبور آماده می کردند. آن ها قصد داشتند پس از گذراندن دوره های نظامی به لبنان بازگردند و در بیروت یا طرابلس عملیات تروریستی انجام دهند.
به نوشته السفیر ارتش لبنان در این عملیات پس ازکمتر از 48 ساعت موفق به بازداشت این دو نفر شد. در این عملیات ارتش ابتدا یکی از اعضای داعش به نام طارق را دستگیر کرد و توانست مقادیر زیادی اسلحه و مهمات از منزل وی کشف کند و سپس موفق شد سرکرده باند موسوم به "جهاد أ. غ" را نیز به دام بیندازد.
جهاد  أ.غ. پس از دستگیری اعتراف کرد که برای اجرای عملیات "انتحاری" در طرابلس یا بیروت مامور شده بود و قصد داشت با طارق برای پیوستن به داعش به سوریه بروند.
از سوی دیگر نیروهای امنیتی لبنان نفر سوم به نام "محمد . م" را که یک شهروند سوری مقیم لبنان است، به اتهام ارتباط با داعش و جذب جوانان به این گروه تروریستی دستگیر کردند.
به نوشته السفیر وی سال ها عضو القاعده بوده و در چند سال اخیر به داعش پیوسته است. او در یکی از زندان های سوریه به سر می برد تا این که در عفو سراسری ریاست جمهوری سوریه در سال 2011 آزاد شد و بارها با 3 شناسنامه جعلی سوری میان سوریه و لبنان رفت و آمد داشت. وی به مشارکت در درگیری های گروه های مسلح ضد ارتش لبنان در طرابلس اعتراف کرده است.

نفر چهارم نیز تروریستی دیگری است به نام "س . الف" که اطلاعات ارتش لبنان پیش از این او را دستگیر کرده بود. وی دو پسر دارد. فرزند اول وی عضو گروه تروریستی "تلکخ" است و فرزند دومش از اعضای ارشد داعش در رقه سوریه است.

به نوشته السفیر "محمد . م" شهروند سوری دستگیر شده در لبنان داماد "س . الف" است که اطلاعات ارتش لبنان پیش از این او را دستگیر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها