کشته های نظامیان مغرب دریمن به 12نفر رسید

کشته های نظامیان مغرب دریمن به 12نفر رسید
سه شنبه 24 آذر 1394 - 12:27

منابع خبری نزدیک به جنبش انصارالله از افزایش تلفات نیروهای متجاوز ارتش مغرب در یمن و افزایش کشته های آن به 12 نظامی خبر دادند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری یمنی اعلام کردند: 5 نظامی مغربی که با اصابت موشک بالستیک توچکا از سوی نیروهای یمنی به مقر فرماندهی عملیات ائتلاف متجاوز عربستان در منطقه شعب الجن شهر باب المندب استان تعز زخمی شده بودند، به علت شدت جراحات جان باختند که با احتساب این کشته ها، شمار تلفات ارتش مغرب به 12 کشته افزایش یافت.

روزنامه المسیره خاطرنشان کرد که حمله موشکی اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن به مقر فرماندهی عملیات ائتلاف متجاوز عربستان به یمن، در شهر باب المندب به کشته شدن 7 نظامی مغربی منجر شد که 5 نظامی مغربی دیگر به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند و اجساد 23 نظامی عربستانی و 9 اماراتی نیز شناسایی شده است.
سلیم بلمزیان کارشناس نظامی مغربی در مصاحبه با روزنامه هسپرس چاپ مغرب گفت: رسانه های یمنی از کشته شدن 12 نظامی مغربی در یمن خبر داده اند ولی هیچ منبع رسمی در مغرب تاکنون این خبر را تأیید نکرده است هر چند احتمال  استقرار نظامیان مغربی در یمن بسیار زیاد است . 

کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه عربستان و افسر اماراتی
این در حالی است که فرماندهی عملیات ائتلاف به کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه عربستان به نام عبدالله السهیان و یک افسر اماراتی به نام سلطان بن محمد علی الکتبی در عدن در جنوب یمن اذعان کرده است.
عبدالله السهیان نیروهای متجاوز و مزدور را در حدفاصل تنگه باب المندب و منطقه العمری در غرب یمن فرماندهی می کرد و 16 دستگاه در اختیارش بود که با حمله موشکی انصارالله به همراه 2 نظامی عربستانی دیگر و سلطان بن محمد علی الکتبی کشته شد و تعدادی نیز زخمی شدند.
یک خلبان مغربی نیز ماه مه گذشته هنگام پرواز در حریم هوایی یمن کشته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها