مخالفت عراق با ائتلاف ادعایی سعودی ها

مخالفت عراق با ائتلاف ادعایی سعودی ها
جمعه 27 آذر 1394 - 10:21

العالم - نخست وزیر عراق از اقدام سعودی ها برای تشکیل ائتلاف اسلامی به اصطلاح برای مبارزه با تروریسم بدون هماهنگی با بغداد و دمشق که بزرگترین قربانیان تروریسم در منطقه هستند، ابراز شگفتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومریه نیوز امروز( جمعه ) به نقل از بیانیه حیدر العبادی گزارش کرد: تشکیلات ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم بدون هماهنگی با عراق اشتباهی اساسی بود.

العبادی گفت: عراق از تشکیل ائتلافی که شامل عراق نشود و با سوریه همکاری نکند ، شوکه شد ائتلافی که اکثر اعضای آن از توانمندی های لازم برای مبارزه با تروریسم برخوردار نیستند.

این مقام عراقی در بیانیه خود افزود: جهان باید با افکار افراطی مبارزه کند زیرا چنین افکاری اصل و شالوده تروریسم را تشکیل می دهد و داعش دارای افکار منحرفی است که هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد بلکه برای تخریب وجهه این دین الهی و آسمانی تلاش می کند و صدماتی که به اسلام و مسلمانان می زند،  بیشتر از صدماتش به دیگران است.

نخست وزیرعراق خاطرنشان کرد: عراق در خاک خود با داعش می جنگد و چگونه ممکن است که ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم تشکیل شود ولی با عراق در تشکیل این ائتلاف رایزنی نشود و سوریه نیز نادیده گرفته شود.

العبادی اعلام کرد: چگونه ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم تشکیل می شود در حالی که اکثر اعضای این ائتلاف از توانمندی های لازم برای مبارزه با تروریسم بی بهره هستند.

وی گفت: ما خواستار مبارزه واقعی با داعش هستیم و از کشورهائی که ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم را تشکیل داده اند، کمک می خواهیم کشورهائی که از عراق در مبارزه با تروریسم حمایت واقعی نکرده اند.

العبادی افزود: عراق از کشورهای پیشگام مبارزه با تروریسم و داعش بود در حالی که اکثر کشورهای جهان خود را به دور از خطرات تروریستی می دیدند.

عربستان روز سه شنبه این هفته (15 دسامبر) اعلام کرد که ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم را با عضویت 34 کشور اسلامی تشکیل داده است  که مقرآن ائتلاف در ریاض خواهد بود.

بسیاری از کشورها از عضویت درچنین ائتلافی ابراز بی اطلاعی کرده و کشورهایی مانند اندونزی، عمان و پاکستان هم عضویت در آن را نپذیرفته اند.

پربیننده ترین خبرها