واکنش دار الافتای مصر به فتوای سلفی‌ها درباره جشن میلاد پیامبر (ص)

واکنش دار الافتای مصر به فتوای سلفی‌ها درباره جشن میلاد پیامبر (ص)
سه شنبه 1 دی 1394 - 23:22

در آستانه سالگرد میلاد رسول اکرم (ص)، دار الافتای مصر با رد فتواهای علمای سلفی و تکفیری وهابی، برگزاری این جشن و ترویج آن را جایز و یکی از بهترین اعمال برای دستیابی به قرب الهی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال افزایش فتواهای مبلغان سلفی و وهابی مبنی بر درخواست از مسلمانان برای عدم برگزاری جشن سالگرد میلاد رسول اکرم (ص)، دار الافتای مصر با صدور بیانیه ای در رد این فتواها تأکید کرد برگزاری جشن میلاد آن حضرت و تبلیغ برای اینگونه مراسم جایز است.
پایگاه میدل ایست آنلاین در این باره نوشت: دار الافتای مصر در این بیانیه، جشن میلاد پیامبر را نشانه "شادی به مناسبت تولد پیامبر اسلام (ص) و علاقه به آن حضرت" دانست.
در ادامه بیانیه دارالافتای مصر آمده است: اخیرا فتوایی منسوب به یکی از سران سلفی به نام "سعید عبدالعظیم" منتشر شده است که در آن، جشن گرفتن میلاد پیامبر را حرام، و جزو بدعت ها و گمراهی ها معرفی شده است. این در حالی است که "عشق و علاقه به پیامبر (ص)، جزو اصول ایمان است" و جشن گرفتن میلاد ایشان، "قطعا صحیح و مطابق شریعت است. زیرا [ایمان به] آن حضرت، یکی از اصول و پایه های اولیه اسلام است."
دار الافتای مصر همچنین تأکید کرد: اکثر علما از قرن چهارم هجری تاکنون بر مشروع بودن بزرگداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) اتفاق نظر داشته اند و بزرگداشت میلاد ایشان به روش های گوناگون برای کسب قرب الهی از جمله توزیع غذا میان مردم، تلاوت قرآن و ادعیه، خواندن اشعار در مدح آن حضرت انجام می گرفته است.
علما و مبلغان سلفی و وهابی برگزاری هر گونه مراسم جشن و یا سوگواری برای بزرگان دین، حتی حضرت رسول اکرم (ص) را بدعت و حرام می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها