پیشروی ارتش در حومه دمشق و هلاکت "شبح" تروریست‌ها

پنج‌شنبه 3 دی 1394 - 21:56

دمشق، (العالم)- ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن، کنترل منطقه "رحبه الاشاره" و مناطق اطراف آن در اطراف شهر النشابیه در غوطه شرقی را به دست گرفته و عملیات خود را به سوی منطقه حرستا القنطره گسترش دادند.

به گزارش خبرنگار العالم از حومه دمشق، شکست های پیاپی گروههای مسلح در بازپس گیری مناطقی در منطقه غوطه شرقی دمشق از جمله مرج السلطان که از کنترل آنها خارج شده و شکست در آنها تأثیرات ویرانگری بر آنها داشته است، همچنان ادامه دارد. نیروهای ارتش همچنین با به هلاکت رساندن و زخمی کردن شماری از تروریست ها، حملات آنها در منطقه مرج السلطان را ناکام گذاشتند.
ارتش سوریه در اراضی واقع در مناطق النشابیه و البلالیه عملیات بی سابقه ای را رقم زد و به دنبال رصد تجمع عناصر گروههای مسلح با هدف آغاز حمله به یکی از مواضع ارتش در اطراف مرج السلطان، نیروهای ارتش محل تجمع آنها را هدف قرار داد و شماری از آنها را به هلاکت رساند و شمار دیگری را نیز زخمی نمود.
در این عملیات "سعید خبیه" مشهور به "شبح" به همراه چهار فرمانده میدانی دیگر تروریست ها به همراه شمار دیگری از عناصر مسلح گروهک های "اشبال جیش الاسلام"، "لواء درع العاصمة" و "اجناد الشام" به هلاکت رسیدند.
یک فرمانده میدانی ارتش سوریه در گفتگو با شبکه العالم گفت: در این عملیات، استحکامات تروریست ها به مسافت 4 کیلومتر در محاوری که آنها قادر به رسیدن به آن مناطق نبودند مورد هدف قرار گرفت و نیروهای ارتش سوریه توانستند به این استحکامات نفوذ کرده و شماری از تروریست ها را به هلاکت رسانده و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنمیت ببرند.
منابع میدانی، وضعیت حاکم بر میادین درگیری ها در محورهای البلالیه، النشابیه، حرستا و القنطره را پیشروی ارتش سوریه ارزیابی کردند. به طوری که خمپاره اندازهای ارتش علاوه بر این مناطق، ارتفاعات تل صوان، تل کردی و کشتزارهای الحجاریه در نزدیکی شهر دوما را هدف قرار دادند.
منابع نظامی بر این باورند نقشه نظامی میدان جنگ، نشان دهنده تغییر مواضع طرفین در روزهای آینده است.
خبرنگار العالم در دمشق در این باره گفت: از عملیات نظامی کنونی چنین به نظر می رسد که ارتش در چارچوب برنامه زمان بندی و میدانی مشخصی عملی می کند که اهداف آن را توسط فرماندهان میدانی تعیین می شود. اما هدف نهایی آن، پایان دادن به حضور هر گونه عنصر مسلح در منطقه غوطه شرقی است.
BK - 24/12/2015
 

پربیننده ترین خبرها