تصاویر ماهواره ای قاچاق نفت داعش از عراق به ترکیه

تصاویر ماهواره ای قاچاق نفت داعش از عراق به ترکیه
جمعه 4 دی 1394 - 23:05

العالم - اداره عملیات ویژه ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز ( جمعه) تصاویری ماهواره ای از تردد هزاران تانکر نفت حامل نفت های سرقت شده توسط داعش از عراق به سمت ترکیه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین هفته گذشته در جریان کنفرانس خبری سالانه خود وزارت دفاع روسیه را مامور انتشار این تصاویر کرده بود.

به گفته مقام های روسی این تصاویر نشان دهنده وجود 12 هزار تانکر است که نفت سرقتی عراق توسط گروههای تروریستی را به ترکیه منتقل می کنند.

 

سرلشکر سرگئی روتسکوی رئیس اداره عملیات ویژه ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز جمعه درکنفرانسی خبری گفت: داعش برای قاچاق نفت سوریه به ترکیه از مسیرهای جدیدی در شمال عراق استفاده می کند تا جنگنده های روسی کاروان های نفتی را بمباران نکنند.

وی گفت: جنگنده های روسیه از 30 سپتامبر که عملیات خود را در سوریه آغاز کرده اند ، تاکنون 5 هزار و 240 بار بر فراز این کشور برای انهدام مواضع گروه های تروریستی به پرواز درآمده اند و در 145 پرواز از مجموع این پروازها مسافتی طولانی را طی کرده اند.

سرلشکر روتسکوی افزود : یکی از مسیرهای جدید داعش مسیری است که از استان دیر الزور در شرق سوریه به زاخو و موصل می رسد و از آنجا به ترکیه منتهی می شود.

این نظامی روسی تصاویری ماهواره ای از کاروان های داعش در مرز عراق و ترکیه نشان داد و گفت: نفت مسروقه سوریه از طریق گذرگاهی مرزی در منطقه زاخو به ترکیه می رسد.

رئیس اداره عملیات ویژه ارتش روسیه اعلام کرد: هنگام عکسبرداری از منطقه زاخو 11 هزار و 775 کامیون در هر یک از دو سوی مرزهای عراق و ترکیه وجود داشتند.

روتسکوی گفت: کامیون های حامل نفت قاچاق در چند روز گذشته در هیچ مسیر دیگری حرکت نکردند.

وی از انهدام ده ها محل استخراج و تصفیه نفت مسروقه سوریه خبر داد و افزود : جنگنده های روسیه هفته گذشته 37 محل استخراج و تصفیه نفت و 17 کاروان حامل نفت را در سوریه منهدم کردند و از اواخر سپتامبر تاکنون مجموعاً بیش از 2 هزار کاروان حامل نفت را منهدم کرده اند.

پربیننده ترین خبرها