روزنامه نروژی :

داعش نفت سوریه و عراق را به ترکیه قاچاق می کند

داعش نفت سوریه و عراق را به ترکیه قاچاق می کند
دوشنبه 30 آذر 1394 - 10:53

العالم - یک روزنامه نروژی در گزارشی با ارائه اطلاعاتی موضوع همکاری ترکیه با تروریست های داعش در دزدی، قاچاق و فروش نفت عراق و سوریه را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه کلاسِّه کامپِن (Klassekampen " نزاع طبقات " ) چاپ نروژ درگزارشی نوشت : اکثر محموله های نفتی که داعش سرقت می کند ، راهی ترکیه می شود.

کلاس کامپن افزود : اطلاعات موجود نشان می دهد که اکثر محموله های نفتی که داعش در عراق و سوریه سرقت کرده است، به ترکیه صادر و با قیمت بسیار ارزان فروخته می شود.

این روزنامه نروژی اعلام کرد که اطلاعات مربوط به سرقت های نفتی داعش را از شرکت انرژی این کشور به نام ریستاد به دست آورده است و این شرکت انرژی نیز به درخواست وزارت امور خارجه چنین اطلاعاتی را جمع آوری کرده بود.

گزارش این روزنامه نروژی حاکیست : مقدار زیادی نفت از مناطق زیر نفوذ داعش در عراق و سوریه از طریق مسیرهای قاچاق مرزی به ترکیه منتقل و هر بشکه نفت مسروقه بین 25 دلار تا 45 دلار به تُرک ها فروخته می شود.

کلاسه کامپن افزود : همان قاچاقچیانی که به صدام حسین دیکتاتور برای رهائی از تحریم های بین المللی کمک می کردند ، هم اکنون در قاچاق نفت مسروقه داعش به ترکیه دست دارند.

آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه دوم دسامبر امسال در نشستی خبری با نشان دادن چند فیلم و نقشۀ حاوی مسیرهای قاچاق نفت اعلام کرد که اکثر نفتی که داعش سرقت می کند ، راهی ترکیه می شود.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای داعش از فروش نفت مسروقه پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه روزانه به 3 میلیون دلار می رسید، گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و دیگر مسئولان عالی رتبه ترکیه شخصاً در استخراج و قاچاق نفت سوریه و عراق به ترکیه دست دارند.

آنتونوف افزود: درآمدهای نفتی یکی از مهمترین منابع درآمد داعش است و این گروه تروریستی سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار درآمد نفتی دارد که از آن برای جذب تروریست از سراسر جهان و مسلح کردن آنها استفاده می کند و به همین دلیل مجدانه در پی حفظ میادین و تأسیسات نفتی مناطق تحت تصرف خود در سوریه و عراق است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها