فقط در آمریکا؛ هدیه ابزار کشتار دربرابر خرید جواهرات

يکشنبه 6 دی 1394 - 14:35

العالم - در حالی که آمریکایی ها در سالهای اخیر از وجود گسترده سلاح در دست مردم بیشترین خسارت امنیتی را متحمل شده اند ، اکنون راهکارها و ابتکارات تازه ای برای افزایش میزان سلاح در این جامعه دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مرکز فروش جواهرات موسوم به داونتون گلداسمیت " Downtown Goldsmith " و مغازه جواهرفروشی اینگریوینگ دلاند، " Engraving in Deland" " در ایالت فلوریدای آمریکا در ازای خرید جواهرات به مشتریان خود یک قبضه تفنگ می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این دو فروشگاه به مشتریانی که در ایام عید سال جدید میلادی بیش از450 دلار جواهرات خرید کنند، یک قبضه تفنگ به انتخاب مشتری هدیه می دهد.

پایگاه " روسیا الیوم " گزارش داد این سومین سالی است که این مغازه ها چنین طرحی را اجرا می کند و این طرح قرار است برای کسانی که بار اول نتوانسته اند دراین خرید مشارکت کنند، برای بار دوم تکرار شود. فروش مغازه های سلاح درآمریکا در تعطیلات بیشتر می شود.

این درحالیست که باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا درسالهای گذشته به تلاش هایی برای محدود کردن خرید و فروش سلاح در این کشوردست زده است ، اما به نظر می رسد این تلاش ها نتیجه عکس داشته و به افزایش قابل توجه فروش اسلحه در این کشور انجامیده است.

در روزششم دسامبر سال جاری،‌ تنها چند روز پس از حادثه قتل عام در سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا در این کشور، اوباما ، در کنار ارائه اظهاراتی در راستای مقابله با افراط گرایی اسلامی خواستار افزایش محدودیت در قوانین نگهداری سلاح در این کشور شده بود.

طی سال های گذشته و با افزایش میزان حملات با سلاح گرم و قتل عام افراد بی گناه در دانشگاه ها، مدارس و دیگر مکان‌های عمومی در این کشور، مقام های کاخ سفید همواره از تصمیم خود برای محدود کردن فروش آزادانه سلاح در این کشور سخن گفته اند.

بر اساس آمارهای موجود طی 5 سال گذشته، میزان فروش سلاح در آمریکا روندی افزایشی را تجربه کرده است و بر اساس پیش بینی ها این روند در سال های پیش رو نیز ادامه خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها