افشای همکاری سرویس امنیتی ترکیه با داعش

افشای همکاری سرویس امنیتی ترکیه با داعش
چهارشنبه 9 دی 1394 - 15:08

بر اساس اسناد فاش شده توسط اداره اطلاعات نظامی سوریه، یکی از سرویسهای امنیتی ترکیه (میت) در استان "غازی عِینتاب" این کشور در حال همکاری با داعش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العام، این اسناد حاکی است شخصی به نام "عبدالله حسن السید" تبعه سوریه به عنوان سرشبکه این سرویس اطلاعاتی ترکیه در استان حسکه سوریه مسؤول جذب و تشکیل تیم‌های اطلاعاتی و تروریستی در این استان بوده، و تا کنون نزدیک به 100 عنصر جدید را از روستاهای باقله، الصفاه و باب الحدید جذب و سازماندهی کرده است.
نیروهای "عبدالله حسن السید" مسؤولیت نقل و انتقال عناصر داعش به ترکیه و مداوای عناصر مجروح این گروهک تروریستی را برعهده دارند.
عبدالله حسن السید با نام مستعار "ابو حسین" از عشیره الشرابی، 38 ساله و متأهل می باشد که هم اکنون به همراه خانواده در شهر غازی عِینتاب ساکن است. وی در گذشته در منطقه "رمیلان الباشا" در شهرستان المالکیه در استان حسکه زندگی می کرد.
طبق اسناد مذکور، نیروهای گروه "دوکوماجیلار" که در عملیات انتحاری آنکارا نقش داشته اند قبلا تحت نظارت "میت" از طریق حسن السید به سوریه اعزام شده و آزادانه به ترکیه تردد داشته‌اند.
اظهارات دبیرکل حزب جمهوری خلق ترکیه (قلیچ دار اوغلو) در خصوص اطلاع "میت" پیش از بروز انفجار در آنکارا (به واسطه اداره کل امنیت این کشور) صحیح بوده، و بی تردید باید گفت عملیات انتحاری داعش در آنکارا حاصل طراحی مشترک میت و داعش است که از سوی دولت داود اوغلو برای ایجاد رعب و وحشت در بین عامه مردم و گره زدن امنیت ترکیه به منافع حزب عدالت و توسعه بوده است، به صورتیکه اجساد مردم ترکیه سکوی داود اوغلو برای رسیدن به اقتدار شده است.

پربیننده ترین خبرها