العبادی: سیاست سرکوب، نتیجه‌ای جز ویرانی ندارد

العبادی: سیاست سرکوب، نتیجه‌ای جز ویرانی ندارد
شنبه 12 دی 1394 - 22:27

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه از شنیدن خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان شوکه شده است، تأکید کرد: سیاست خفقان و کشتار مخالفان نتیجه‌ای جز ویرانی و تباهی برای دولت‌ها و ملت‌ها نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد: با نهایت تأسف و در کمال حیرت، خبر اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر از سوی دولت عربستان را دریافت کردیم.
وی افزود: اظهار نظر و مخالفت مسالمت جویانه از جمله ابتدایی ترین حقوق بشر هستند که ادیان آسمانی و قوانین بین المللی آنها را به رسمیت شناخته اند و نقض آنها منجر به پیامدهایی بر امنیت و ثبات و بافت اجتماعی ملت های منطقه خواهد شد.
نخست وزیر عراق تأکید کرد: سیاست خفقان و قلع و قمع مخالفان نتیجه ای جز ویرانی و تباهی بیشتر برای دولت ها و ملت ها نخواهد داشت و واقعیت ها و سنت تاریخ ثابت کرده است ظلم و بهره گیری از ابزارهای سرکوب هر اندازه هم که به طور بینجامد اما روزی پایان خواهد یافت.
یادآور می شود وزارت کشور عربستان امروز شنبه اعلام کرد شیخ نمر باقر النمر عالم شیعه عربستانی را به اتهام تحریک علیه دولت به همراه 46 نفر دیگر به اتهام تروریسم اعدام کرد.

پربیننده ترین خبرها