ادامه تظاهرات جهانی در محکومیت اعدام شیخ نمر+فیلم

سه شنبه 15 دی 1394 - 17:04

العالم – در حالی که شمار زیادی از کشورهای منطقه همچنان شاهد ادامه تظاهرات گسترده در محکومیت جنایت رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر است، شخصیت های سیاسی و حقوقی این اقدام عربستان را عامل تحریک فتنه مذهبی و چند دستگی در جهان اسلام دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واکنش ها به جنایت رژیم آل سعود  و محکوم کردن اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر، در میان مردم و مقام های شمار زیادی از کشورهای جهان همچنان ادامه دارد.
هزاران نفر از مردم هند، برای دومین روز پیاپی در تظاهرات گسترده علیه رژیم آل سعود شرکت کرده و خواستار بسته شدن سفارت عربستان در این کشور شدند.
پس از پایان راهپیمایی، شرکت کنندگان درصدد بودند خودشان را به ساختمان سفارتخانه برسانند؛ اما پلیس با استفاده از خودروهای آب پاش، مانع رسیدن آنها به منطقه مذکور شدند.
منطقه کشمیر هند نیز شاهد تظاهرات گسترده ضد عربستانی بود. از سوی دیگر تظاهرکنندگان در پاکستان، با برگزاری تظاهرات گسترده ای در چندین شهر، جنایت رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر را محکوم کردند.
همچنین هزاران تن از مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده ای در صنعا، شهادت شیخ نمر توسط رژیم آل سعود را محکوم کردند.
در سوئد نیز مردم در مقابل سفارت عربستان در استکهلم تظاهرات کرده و جنایات رژیم آل سعود را محکوم کردند.
مردم نیجریه نیز در شهر "کانو" با برگزاری تظاهرات گسترده ای، جنایت اعدام شیخ نمر را محکوم کرده و از جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری خواستند با اقدامات رژیم آل سعود مقابله نمایند.
در کشور ترکیه نیز مردم در مقابل سفارت و کنسولگری عربستان در شهرهای آنکارا و استانبول به تظاهرات علیه رژیم آل سعود و پرداختند.
همچنین شماری از شخصیت های سیاسی و حقوقی، با محکوم کردن جنایت شیخ نمر، اعلام کردند این جنایت به ایجاد فتنه در امت اسلامی خواهد انجامید.
احسان سالم عضو شورای رهبری فلسطین در گفتگو با شبکه العالم گفت: عربستان دشمن آزادی و دمکراسی خواهی کشورهای منطقه است. از این رو، اقدام رژیم آل خلیفه به اعدام این شیخ مبارز، عجیب نیست.
از سوی دیگر، الیاس الخوری، نماینده اتحادیه حقوقدانان عرب در نمایندگی سازمان ملل گفت: اقدام رژیم آل سعود به اعدام شیخ نمر باقر النمر از نظر قانونی قتل عمد به شمار می آید.
مسرور انصار الشیخ از علمای کردستان عراق نیز بر محکومیت این اقدام رژیم آل سعود از سوی علمای این منطقه تأکید کرد.
صابر اسماعیل حمزه، سخنگوی جنبش تغییر در کردستان عراق نیز در این باره گفت: ما این عملیات را به شدت محکوم می کنیم. زیرا اقدام کاملا ناجوانمردانه ای علیه شهروندان بی دفاعی است که تنها گناهشان مخالفت با نظام حاکم بر عربستان است. 

پربیننده ترین خبرها