افزایش تلفات انفجار مرکز نظامی در لیبی+ تصاویر

افزایش تلفات انفجار مرکز نظامی در لیبی+ تصاویر
پنج‌شنبه 17 دی 1394 - 17:30

العالم - انفجارخودروی بمب گذاری شده در یکی از پادگان های آموزش گارد ساحلی در شهر "زلیتن" واقع در 150 کیلومتری شرق پایتخت لیبی دست کم 70 کشته و صد زخمی به جا گذاشت.

شبکه خبری "العالم" به نقل از منابع محلی گزارش کرد، یک دستگاه خودروی آتش نشانی که فردی ناشناس آن را می راند صبح پنجشنبه در میان حدود 500 دانش آموخته یکی از پادگان های گارد ساحلی این شهر منفجر شد که تمام مردم شهر صدای آن را شنیدند.  

همچنین این انفجار خسارات مادی سنگینی به بار آورد.

زلیتن در مناطق تحت سلطه پارلمان در طرابلس دارد که دوره اش تمام شده است.
  
هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمل را به عهده نگرفته است اما یک مسئول امنیتی شهر به خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی دو روز قبل چهار تروریست "داعش" را در غرب شهر بازداشت کردند که از "صبراته" در غرب کشور آمده و قصد نفوذ به شهر زلیتن را داشتند.

"مارتین کوپلر" رییس دفتر سازمان ملل متحد در لیبی در صفحه شخصی خود در "تویتر" نوشت که این انفجار ناشی از حمله انتحاری بوده است.  

وی با محکوم کردن این حمله انتحاری از تمام طرف های لیبیایی اتحاد فوری در نبرد علیه تروریسم را خواستار شد.   

لیبی از هجده ماه قبل شاهد درگیری مسلحانه بر سر حکومت میان دولت و پارلمان در شرق این کشوراست که هر دو از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده اند.

دولت و پارلمان با کمک ائتلاف گروه های مسلح به نام "فجر لیبی" که هنوز از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است، شهر طرابلس پایتخت کشور را اداره می کنند.

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها