صحنه هایی از پیشروی ارتش سوریه در درعا

پنج‌شنبه 24 دی 1394 - 14:06

دمشق (العالم)- ارتش سوریه دامنه سیطره خود در منطقه الشیخ مسکین واقع در حومه شمالی درعا را گسترش داد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از دمشق، ارتش سوریه پس از درگیری های شدید در جنوب تل الهش و لشکر 82 که منجر به هلاکت شماری از تروریست ها از جمله تعدادی از سرکرده های آنها شد، هم اکنون بر 35 مجتمع مسکونی در این منطقه سیطره یافته است.
گروه های تروریستی چندین حمله برای بازپس گیری مناطق از دست رفته انجام دادند اما هر بار ناکام ماندند و نیروهای زمینی سوریه توانستند مواضع دفاعی و استحکامات تروریست ها در منطقه را درهم بشکنند.

فرار دسته جمعی تروریست ها از منطقه شیخ مسکین

حسن حسن کارشناس نظامی سوری در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، پس از ورود ارتش سوریه به منطقه الشیخ مسکین و پاکسازی بسیاری از ساختمان های آن، تروریست ها از این منطقه گریختند.
منطقه الشیخ مسکین نزدیک جاده بین المللی دمشق درعا واقع شده است و یکی از مناطق مهم و خطوط قرمز ارتش سوریه است زیرا منطقه ای مهم و راهبردی برای گروه های تروریستی در خصوص پشتیبانی از روستاهای اشغال شده و نقطه امدادرسانی میان استان های درعا، القنیطره، السویداء و ریف دمشق به شمار می رود.
منابع ارتش سوریه تاکید کردند که عملیات در این منطقه متوقف نخواهد شد تا امنیت خطوط امدادرسانی نیروهای ارتش به طور کامل تامین و خطر تروریست ها از مناطق راهبردی در جنوب دور شود.

انهدام مقر فرماندهی تروریست ها
خبرنگار العالم در ادامه گزارش داد: مقر فرماندهی تروریست ها در جنوب غرب اردوگاه پناهجویان در منطقه "المحطه" در درعا کاملا منهدم شده است و یکی دیگر از مقرهای گروه تروریستی جبهه النصره در شهرک "عثمان" نیز به همین سرنوشت دچار شد.

حمله به مسیر انتقال تسلیحات عربستان برای تروریست ها در مرز اردن 
ارتش سوریه همچنین با زیر نظر گرفتن تحرکات تروریست ها در محله المنشیه، مواضع آنان را هدف قرار داد، این منطقه به دلیل نزدیکی به اردن شریان حیاتی انتقال تسلیحات برای تروریست ها از سوی عربستان به شمار می رود.
ناظران معتقدند ارتش سوریه با توجه به همکاری تنگاتنگ گروه های تروریستی با رژیم صهیونیستی، و هماهنگی مستمر آنان با اتاق عملیات مستقر در امان پایتخت اردن، حراست از جبهه جنوب را در صدر اولویت های خود قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها