تلفات و خسارات سنگین تروریست‌ها در حومه درعا+ویدئو

چهارشنبه 16 دی 1394 - 22:21

درعا، العالم ـ نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی درعا حملات گروههای مسلح از دو محور به شهر شیخ مسکین را به شکست کشانیده و شمار زیادی از تروریستها از جمله برخی سرکردگان آنها را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، ارتش سوریه و هم پیمانان آن تلاش تروریستهای داعش برای نفوذ به منطقه المبعوجه در شرق شهر حماه را خنثی کردند و این علاوه بر موفقیت ارتش سوریه در مقابله با دو حمله گروههای مسلح؛ یکی به سمت تپه الهش و تیپ 82 و دیگری به سمت مرکز شهر شیخ مسکین در حومه شمالی درعاست که شکست سنگینی به تروریستها وارد ساختند.

با اعلام جنگ برای بازپس گیری شماری از مواضع از دست رفته از سوی 15 گروه مسلح، ارتش سوریه مواضع خود را تقویت کرده و خود را برای تمام احتمالات آماده ساخته بود.

ثابت محمد کارشناس نظامی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: یگانهایی از ارتش همچنان به عملیات جنگی موفقیت آمیز خود در شهر شیخ مسکین ادامه می دهند. پس از پیشرفت گسترده ارتش و کنترل بیش از 60 الی 70 درصد شهر، گروههای تروریستی دست به ضد حمله هایی برای بازپس گیری این مناطق زدند؛ اما یگانهای ارتش تمام اقدامات آنها را خنثی کردند و اینک در بخش جنوب غربی شهر شیخ مسکین در حال پیشروی هستند.

خط پشتیبانی آتش بر شدت حملات خود به تجمع های عناصر مسلح در بخش غربی و جنوب غربی شیخ مسکین و نیز محورهای حرکت عناصر مسلح فراری به سمت راههای ارتباطی "نوی" و "ابطع" افزود و درگیری های شدیدی در تمام محورها صورت گرفت که به کشته و زخمی شدن شماری از عناصر مسلح از جمله ابوبکر المهاجر یکی از سرکردگان گروه موسوم به "حرکه المثنی" و نیز انهدام شماری از اسلحه و تجهیزات تروریستها انجامید.

پیش بینی می شود که گروههای مسلح به آسانی از شهر شیخ مسکین که خط دفاع راهبردی آنها و نیز نقطه اتصال و امدادرسانی میان استانهای منطقه جنوبی(درعا، سویداء و قنیطره) و نیز منطقه دمشق و اطراف آن به شمار می آید، چشم پوشی نکنند.

سرمای هوا بر روند عملیات نظامی در تمام جبهه های نبرد تاثیری نداشت؛ بلکه شاید اینک شاهد داغ ترین جبهه نبرد در شیخ مسکین در حومه درعا باشیم.

AM – 06 – 15:08

پربیننده ترین خبرها