روزنامه نگار فلسطینی:

"آمریکا در مقابل ایران به زانو درآمد"

چهارشنبه 30 دی 1394 - 14:49

روزنامه نگار و نویسنده فلسطینی با انتقاد از بی برنامگی کشورهای عربی، به ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی در آبهای ایران اشاره کرد و گفت: "آمریکا در مقابل ایران به زانو درآمد".

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد الجیوسی" در سایت روزنامه "رأی الیوم" نوشت:
صحنه دستگیری 10 تفنگدار آمریکایی که وارد حریم آبهای ایران شده بودند، برای "اعراب" قابل درک نیست، و شاید طبق اصل "ذلت" اعراب آنها می گویند که این 9 مرد و 1 زن آمریکایی باید عرب می بودند. اما در اینجا تصویر کاملا متفاوت است. در اینجا دریانوردان آمریکایی به ذلت کشیده شدند .. در اینجا آمریکای بزرگ از زبان یکی از دریانوردان خود از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی می کند .. خلاصه بگوییم، در اینجا آمریکا در مقابل ایران به زانو درآمد.
وزیر دفاع آمریکا با وجود ابراز خوشحالی از آزادی این دریانوردان و بازگشت سالم آنان، به شدت ناراحت است. وی گفت که دوست ندارد ببیند اتباع کشورش توسط ارتش یک کشور دیگر دستگیر شده‌اند. این مقام آمریکایی ناراحت است، به همین دلیل ما حق داریم که شوق و خوشحالی خودمان را از دیدن این صحنه ابراز کنیم .. صحنه‌ای که معمولا در کشورهای عربی صورت نمی گیرد زیرا این کشورها اراضی و همه داشته هایشان را برای جلب رضایت آمریکا در اختیار این کشور قرار می دهند ..
در مقابل این بینش و شجاعت ایران، جهان عرب فاقد طرح و برنامه‌ای است که بتواند آن را متحد کند. ما نیازمند خرد و تفکر و بازنگری در مسائل هستیم .. ما باید بررسی کنیم که چه کسی ما را به سوی امنیت و ثبات می برد  .. کسی که منافع امت عربی و اسلامی را بر منافع خود ترجیح می دهد. ایران با اراده قوی خود و توانمندی مذاکره کنندگانش و استقامت بسیار طی سالهای طولانی تحریم‌ها را لغو کرد. ایران امروز یک کشور هسته‌ای و قدرت اقتصادی است، ولی فردا کشورهای نفتی ما فقیر خواهند شد. خودبزرگ بینی و سرکشی کافی است. ما امروزه در رده آخرین ملتهای دنیا هستیم.. بیایید با همکاری یکدیگر یک طرح عربی را ایجاد کنیم که در صحنه حضور داشته باشد و از تلاشها در مقابله با دشمن اسرائیلی حمایت کند ...

پربیننده ترین خبرها