اسماعیل هنیه:

برای تحقق آشتی ملی در فلسطین تلاش می کنیم

برای تحقق آشتی ملی در فلسطین تلاش می کنیم
شنبه 3 بهمن 1394 - 22:07

العالم - "اسماعیل هنیه" معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از تلاش این جنبش برای اجرای توافقنامه آشتی ملی در فلسطین با هدف پایان دادن به مشکلات نوار غزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هنیه امروز (شنبه) طی مراسی در نوار غزه با اشاره به اخبار تازه منتشر شده درباره دیدار رهبران جنبش های حماس و فتح، گفت: ما جزئیات آشتی ملی در فلسطین را مجددا بررسی نمی کنیم بلکه برای پایان دادن به مشکلات ساکنان غزه که 10 سال است در محاصره قرار دارند، تلاش خواهیم کرد که توافقنامه آتشی ملی را اجرا کنیم.

وی در جمع فعالان رسانه ای فلسطین، از آنها خواست درچارچوب گفتمان و دوری از چند دستگی و تنش، راه کمک به رهبران فلسطینی برای اجرای توافقنامه آشتی ملی را در پیش گیرند.

دو جنبش فتح و حماس، 23 آوریل سال 2014 توافقنامه آشتی امضا کردند و دوم ژوئن همان سال دولت وفاق در برابر محمد عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد، اما اختلافات سیاسی بین دو دوطرف در سایه تبادل اتهامات و تنش های رسانه ای، موجب ناکامی این دولت شد.

هنیه در ادامه تاکید کرد که حماس از هر ابتکار و تدبیری برای حل و فصل بحران گذرگاه رفح (بین غزه و مصر) استقبال می کند.

وی هرگونه تمایل حماس به ورود به جنگ جدید با رژیم اسرائیل را نفی کرد و گفت: در صدد فراهم کردن زمینه جنگ با اسرائیل نیستیم اما اگر جنگی به ملت ما تحمیل شود، این ملت قادر به دفاع از خود خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها