مسکو: معارضان سوری یاوه می‌گویند

مسکو: معارضان سوری یاوه می‌گویند
جمعه 9 بهمن 1394 - 20:29

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ردّ ادعای معارضان خارج نشین سوری مورد حمایت عربستان درخصوص تلاش مسکو برای به شکست کشاندن مذاکرات ژنو 3 درباره سوریه، تاکید کرد که طرف‌های سوری باید بدون پیش شرط در این مذاکرات شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخارووا امروز (جمعه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو، ادعای معارضان خارج نشین سوری مورد حمایت عربستان درخصوص تلاش مسکو برای به شکست کشاندن مذاکرات ژنو 3 درباره سوریه را کاملا پوچ و مزخرف خواند.

زاخارووا با اشاره به اینکه روسیه از همان آغاز خواهان گفت وگو بین دمشق و نمایندگان معارضان سوریه و حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک اوضاع این کشور بوده است، از همه طرف های سوری خواست تا بدون پیش شرط در مذاکرات ژنو-3 به منظور یافتن راه های موثر جهت حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گروه های معارض سوری که در نتیجه نشست های مسکو و قاهره تشکیل شدند نیز آماده همکاری سازنده بدون پیش شرط هستند.

زاخارووا ابراز امیدواری کرد که گروه معارضان سوری تشکیل شده در ریاض نیز که مورد حمایت سعودی است، آمادگی خود برای مذاکره را اعلام کند.

وی بار دیگر بر مخالفت مسکو با مشارکت گروههای احرار الشام و جیش الاسلام و سایر گروه های تروریستی مشابه آن در مذاکرات ژنو تاکید کرد و گفت که مسکو از این موضع دست برنخواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها