افشای کمک میلیاردی عربستان به القاعده در افغانستان

افشای کمک میلیاردی عربستان به القاعده در افغانستان
سه شنبه 13 بهمن 1394 - 11:09

سخنگوی وزارت کشور سعودی به جمع آوری کمکهای میلیاردی در این کشور برای کمک به گروه تروریستی القاعده در افغانستان اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "منصور الترکی" با اعلام اینکه این کمکهای میلیاردی با استفاده از نظام مالی عربستان جمع آوری شده، در مصاحبه با شبکه بی بی سی مدعی شد که عربستان به هیچکدام از گروه‌های تروریستی کمک مالی نکرده است.
وی برای توجیه نحوه جمع آوری این کمکهای مالی خاطرنشان کرد که برخی افراد مردم را قانع کردند که تحت پوشش کارهای خیریه به آنان پول بدهند.
الترکی افزود: دولت به محض دریافت مدارکی برای اثبات سوء استفاده از آن اموال جمع شده، اقدامات لازم را اتخاذ کرده است.
الترکی ادامه داد: آن افراد، به مردم می‌گفتند که پول آنان برای فقرا و نیازمندان خرج می‌شود، ولی متأسفانه از آن پولها برای حمایت مالی از القاعده در افغانستان استفاده می‌شد.
وی با این حال مدعی شد، هیچ دولتی در دنیا به اندازه عربستان بر معاملات مالی نظارت نمی‌کند، و این کشور حتی بیشتر از وظایف خود در این زمینه فعالیت دارد !
اداره کل نظارت بر امور مالی در وزارت کشور عربستان، پیشتر اعلام کرده بود که در سال 2014 شکایتی را در خصوص پولشویی و حمایت مالی از تروریسم دریافت کرد، و 88 درصد شکایتهای دریافت شده در این اداره، مربوط به حمایت مالی از تروریسم است.
وزیر اقتصاد آلمان قبلا به عربستان سعودی درباره حمایت مالی از گروه های افراطی در آلمان هشدار داده بود.
همچنین در اسناد فاش شده در سایت "ویکیلیکس" آمده است که "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه سابق آمریکا در سال 2010 و 2011 گفته بود که عربستان از گروه های افراطی در دنیا حمایت مالی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها