نارضایتی در ترکیه از اقدامات آنکارا علیه سوریه +گزارش

جمعه 16 بهمن 1394 - 17:31

آنکارا (العالم)- ادامۀ اقدامات خصمانه ترکیه علیه سوریه، اعتراض مخالفان را در این کشور برانگیخته است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه خبری العالم، آخرین این اقدامات تجاوزکارانه آنکارا گلوله باران خاک سوریه بود، تا جاییکه باعث شد مخالفان در ترکیه از دولت بخواهند به اقدامات تجاوزکارانه اش علیه کشورهای همسایه پایان دهد و از دخالت در امور داخلی آنها دست بردارد.
دوگو برنجیک رهبر حزب میهن ترکیه روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم ابراز داشت: ترکیه با این اقدام به طور علنی تمامیت ارضی سوریه را مورد تعدی قرار داد.
وی افزود: ما نباید نام اردوغان را به نام ترکیه گره بزنیم زیرا او و سیاست هایش به هیچ وجه بیانگر مواضع ترکیه نیست. او سیاست هایش را بر اساس اهداف شخصی و حزبی پی ریزی می کند.
اپوزسیون ترکیه به شدت حمایت مقامات این کشور از گروه های تروریستی در سوریه را محکوم کرده و خاطرنشان می کنند که با وجود سر کار بودن دولت قانونی در سوریه می بایست در مورد اتخاذ هر گونه اقدامی در مورد این کشور با آن هماهنگی کرد زیرا در غیر این صورت چنین اقدامی تجاوز به یک کشور همسایه و نقض قوانین و معاهدات بین الملل به شمار می رود.
دوگو خاطرنشان کرد: دشمنان ترکیه نمی توانند نماینده منافع ترکیه باشند. برای پی ریزی یک ترکیه قدرتمند همسایه اش سوریه نیز می بایست مستقل، قدرتمند و یکپارچه باشد.
وی ابراز داشت: ما از ایستادگی ملت سوریه در جنگ با گروه های مسلح و در مذاکرات ژنو حمایت می کنیم. ملت سوریه در این نبرد پیروز میدان است و در نظر دارد تا با مذاکرات ژنو این پیروزی را تثبت و تحکیم نماید.
رهبر حزب میهن ترکیه تصریح کرد، تلاش های پیگیر و گسترده ای برای موفقیت مذاکرات ژنو و حل و فصل بحران سوریه صورت گرفته است اما کارشکنی ها و مخالفت های شدید در این مسیر وجود دارد و طرفهایی هستند که سعی دارند در راه مذاکرات کارشکنی کنند.

یشار أیدن نماینده روزنامه برگون در آنکارا نیز در گفت وگو با العالم اظهار داشت: شکست مذاکرات ژنو به نفع اردوغان و برخی از حکمرانان عرب است. آنان با حمایت از تروریست ها به دستاوردهایی در سوریه دست یافتند و به همین دلیل از سیاست های خود دست برنمی دارند.
وی تاکید کرد: تلاش این افراد شکست خواهد خورد چه ژنو ادامه یابد یا نیابد، زیرا سیاستهایشان در مورد سوریه کاملا شکست خورده است.

پربیننده ترین خبرها