ویرانی های گسترده در حمله عربستان به استان عمران

جمعه 16 بهمن 1394 - 22:00

عربستان در یکی از جدیدترین جنایات خود در یمن کارخانه سیمان استان عمران را منهدم کرد و بیش از 45 کارگر این کارخانه را به خاک و خون کشید و زخمی کرد .

"احمد المختفی" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، عمران نزدیکترین استان به صنعا پایتخت یمن است، و همچنان به شدت تخریب می شود زیرا اعضای خاندان آل الأحمر که در این استان زندگی می کردند، به عربستان فرار کردند ولی قبیله آنها طرفدار جنبش انصار الله هستند و در استان مذکور مانده است.     
زندگی روزمره در استان عمران با وجود ویرانی های فراوان همچنان ادامه دارد و اماکن تجاری در میان آوارهای برجای مانده از حملات هوایی عربستان درهای خود را به روی مردم باز می کنند و دانشگاه این استان نیز فارغ التحصیلان خود را به جامعه تحویل می دهند و جنب و جوش مردم در سراسر استان دیده می شود . 
یکی از دانشجویان استان عمران به خبرنگار العالم در یمن گفت : ما به همه قدرت های جهان اعلام می کنیم که به مقاومت خود ادامه خواهیم داد.
تعدادی از شهروندان نیز در مصاحبه با گزارشگر العالم گفتند : متجاوزان با موشک های ممنوعه ساختمان اتحادیه حِرَف و مشاغل استان عمران را کاملا تخریب کردند .
کارخانه سیمان استان عمران بزرگترین کارخانه یمن بود که به علت حملات عربستان تخریب شده است و با تعطیلی آن بسیاری از خانواده ها تنها منبع روزی خود را از دست داده اند .
یکی از کارگران کارخانه سیمان استان عمران در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: تخریب کارخانه سیمان استان عمران یکی از جرایم و جنایات جمعی آل سعود در یمن است ولی ما هرگز به زانو درنخواهیم آمد و فقط در برابر خداوند زانو خواهیم زد .
کارگری دیگر گفت : کارخانه سیمان استان عمران منبع روزی بسیاری از خانواده ها بود . مراکز خیریه ، مراکز حمایت از نابینایان و مراکز حمایت از خانواده های کم درآمد استان عمران نیز تخریب شده است و بسیاری از ساکنین استان کار خود را از دست داده و بیکار شده اند .
خبرنگار شبکه العالم در پایان تأکید کرد : ویرانی در هر جای استان عمران دیده می شود و هر گوشه و کنار را که نگاه کنی ، ویرانی را می بینی ولی مردم یمن اعلام می کنند که به مبارزات خود تا دست یابی به پیروزی های بزرگ ادامه خواهند داد.

 

پربیننده ترین خبرها