آزادی روستاهای راهبردی در شمال و جنوب سوریه +فیلم

شنبه 17 بهمن 1394 - 15:25

حلب، العالم - ارتش سوریه با پشتیبانی هم‌پیمانان خود، امنیت و ثبات را به روستای راهبردی عَتمان در حومۀ درعا بازگرداند و دو منطقه رتیان و مایر را در حومۀ شمالی حلب آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه های دفاع مردمی، روز جمعه امنیت و ثبات را به منطقه عتمان بازگرداندند. این منطقه در 4 کیلومتری شمال شهر درعا در نزدیکی مرز اردن واقع شده است. نیروهای سوری با در هم کوبیدن عناصر تروریستِ مسلح در این منطقه، آخرین مخفیگاه های آنان را در عتمان نابود کردند، و فقط تروریست هایی که فرار کردند، توانستند جان به در ببرند.
به گفتۀ خبرنگار العالم، واحدهای مهندسی ارتش سوریه در حال بازرسی خانه به خانۀ این منطقه هستند تا بمب هایی را که تروریست ها پیش از فرار کار گذاشته اند، خنثی کنند.

برقراری امنیت مناطق مایر و رتیان در حومه شمالی حلب
از سوی دیگر، نیروهای ارتش سوریه، بعد از ظهر جمعه، امنیت و ثبات را به منطقه مایر در حومۀ شمالی حلب برگرداندند و خسارت های سنگینی به نفرات و تجهیزات نظامی گروه های مسلح تروریست وارد کردند. این منطقه، در مسیرِ ترکیه به روستای الزهراء در حومۀ شمالی حلب واقع شده است.
در این میان، یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، جمعه شب خبر داد که ارتش و نیروهای مسلح سوری امنیت و ثبات را به منطقه رتیان در حومۀ شمالی حلب بازگرداندند.
به گفتۀ این منبع، نیروهای ارتش سوریه، تاسیسات گروه های مسلح تروریست را منهدم و سلاح های آن ها را نابود کردند و امنیت و ثبات را به این منطقه برگرداندند.
این منبع تاکید کرد که واحدهای مهندسی ارتش، بمب ها و مین های کار گذاشته شده توسط عناصر مسلح تروریست را پاکسازی کردند.
بازگشت امنیت و ثبات به دو منطقه مایر و رتیان، دستاوردی تازه در چارچوب عملیات آزادسازی روستاهای نبل و الزهراء و حومۀ آن به شمار می رود، زیرا این عملیات به قطع راه های امدادرسانی به تروریست های مسلح از طریق ترکیه منجر می شود.

کشته شدن دهها تروریست جیش الفتح
یک منبع نظامی نیز از کشته و زخمی شدن ده ها تن از تروریست های جیش الفتح در حملۀ هوایی جنگنده های سوریه به مخفیگاه های آنان در حومه حماه و حومه ادلب خبر داد.
به گفتۀ این منبع که خواست نامش فاش نشود، نیروی هوایی ارتش سوریه، مخفیگاه های جبهه النصره، اجناد الشام و جیش النصر را در التمانعه، اللطامنه، معره حرمه، التح، الهبیط، سکیک و کفرزیتا در حومۀ شمالی حماه منهدم کرد.

کشته 70 تروریست در حمله هوایی سوریه به مناطق مختلف 
این منبع تاکید کرد که در حملات هوایی ارتش سوریه، دستکم 70 تن از عناصر تروریست کشته و ده ها تن زخمی شدند. علاوه بر این، خودروهای نظامی و انبارهای مهمات این گروه ها که حاوی مقادیر زیادی سلاح و مهمات بود نیز با خاک یکسان شد.
یک منبع میدانی در حومه ادلب نیز از کشته شدن 6 تروریست و منهدم شدن یک مخفیگاه تروریستی در شهر سراقب واقع در جنوب شرقی شهر ادلب خبر داد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها